Tuesday 31 July 2012

PAS KENA "PELEMPANG MAUT"


Hahaha..bak kata orang, 
"Kan dah kena pelempang!!!"
Jangan buat tuduhan melulu: SPR

Dakwaan PAS pemilih sama boleh undi 2 kali tak benar
Putrajaya: Pihak yang meragui sesuatu perkara dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) diminta tidak membuat tuduhan bersandarkan kepada penemuan sendiri. Sebaliknya, mereka perlu tampil dan mengemukakan bukti agar SPR dapat melakukan siasatan di lapangan selain menyemak dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), demikian menurut kenyataan suruhanjaya itu, semalam.

Kenyataan pembangkang tak benar dan tanpa bukti
Dalam perkembangan berkaitan, siasatan SPR berhubung kenyataan Setiausaha Jabatan Pilihan Raya PAS Selangor, Wan Mohamad Ghazali Mahmood bahawa individu bernama Jarmiah Abu Talib boleh mengundi dua kali kerana memiliki dua MyKad yang sah, adalah tidak benar dan dibuat tanpa bukti.

Kenyataan itu disiarkan Harakah dalam isu bertarikh 30 Julai hingga 2 Ogos 2012 pada muka surat N22 dengan tajuk ‘Misteri Pengundi Dua MyKad Didaftarkan Dua Kali Sebagai Pemilih’.

Kenyataan menjelaskan, siasatan SPR mendapati individu yang dimaksudkan adalah dua orang yang berbeza dan masing-masing memegang nombor MyKad 49032-08-5370 dan 470321-08-5540. 

Menurut kenyataan itu, pegawai SPR sudah ke rumah individu berkenaan dan mendapati pemilik kedua-dua MyKad adalah adik-beradik yang berkongsi nama sama tetapi memiliki tarikh lahir, nombor kad pengenalan lama serta MyKad 12 angka berbeza.

Semakan dengan JPN mendapati pemegang kedua-dua nombor kad pengenalan adalah orang berbeza kerana memiliki rekod cap jari berbeza, oleh itu, mereka adalah warga negara dan pengundi yang sah di sisi undang-undang. - BERNAMA

INFO:
  • Dua orang yang berbeza, berkongsi nama sama.
  • Miliki tarikh lahir, nombor kad pengenalan lama dan MyKad 12 angka berbeza. 
Sumber : BH Online

(Berita Fitnah dalam Harakah : "Menurut Wan Mohamad, ketika dikunjungi di rumahnya oleh petugas pilihan raya PAS, Jarmiah mengaku mempunyai dua MyKad yang didakwa diberi individu tertentu".)  - ini fitnah semata-mata!!!

Cuba anda bezakan 2 paparan di bawah ini :


 ADA APA-APA MASALAH DENGAN YANG INI PULAK??


SUKAHATI MAK BAPAK DIA LAA NAK BAGI SAMA NAMA KAA...LU ORANG PAS MENYIBOK PASAL APE?? 

SPR, NAK TUNGGU APA LAGI...SAMAN LA PAPER 'HARAMKAH' NIE !!!
TAU KERJA NAK MEMFITNAH JER.

* Lempang laju-laju dengan tapak tangan yang basah, pipi lagi terasa perit dan pedih. Nak kena??

apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!!

2 comments:

  1. bijak nye awak.. kakak adik nama sama.. kalo kembar x pe jgak.. kire bangang jgak la mak bapak dia bagi nama sama.. biar pun dah bagi nama kat akak dia..
    tp kalo nma diorang sama,, dalam 1 kwsn parlimen lain kmpung.. bleh la terima nama anak bapak sama.. ni kalo betol la 1 kampung mgkin la mak bapak dia bangang memberi nama yang sama kt ank die.. lain la kalo betol dakwaan pembangkang.. hehehe x sangka betol ye.. harijadi sama.. mmg terer la pak abu talib merangcang keluarga.. kesian anak dia dipermainkan dlm blog.. tu la dok setia sgt.. prinsip i senang je.. selagi ade pembangkang kita undi pembangkang.. x kira la jika la BN jd pembangkang nnti-aku undi Bn plak.. supaya kerajaan yang sdia ada memerintah akan lebih wat kerja dgn lebih baik...jadi tanpa pembangkang,,, kerajaan yg memerintah akan mbermaharajalela,, sebab xde sape nk bangkang.. minyak naik sapa nak bangkang? hrga barang naik sapa nk bangkang?

    ReplyDelete
  2. Suka-suka je gelar org bangang. Kau tau ke atas alasan apa mereka diberikan nama yg sama? Kala kau rasa tak puas hati juga aku boleh tolong bawa kau pergi berjumpa dgn kedua-dua kak Jarmiah tu.Tapi kau bertaubat le dulu atas tuduhan bangang keatas pak long Talib tu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...