Thursday 26 July 2012

'AHLI SYORGA' PUN DAPAT BONUS!!!


Teman ucap tahniah dan terima kasih kerana PM Najib bagi Bonus kepada semua kakitangan awam dan jugak pesara kerajaan sempena Hari Raya yang tak lama lagi..Nampaknya PM kita nie memang seorang yang ikhlas dan berhati mulia dalam mendengar keluh kesah 1.27 juta penjawat awam dan 657,000 pesara kerajaan di Malaysia.


Tapi yang teman kelakar sangat nie, puak-puak PAS pun duk nak putar belit citer, lepas terawikh, sempat lagi bergosip. "Orang PAS pun dapat Bonus jugak " aikkk...bilamasa pulak PAS umum Bonus? daripada sape? untuk sape??

Rupenyer, bile teman pikior punya pikior, teman hampir terlupa yang puak-puak PAS atau 'Ahli-Ahli Syorga' dalam PAS nie pun Pesara Kerajaan jugak kan...Tak caya korang boleh baca kat  >>SINI<< Itu baru sikit yang kononnya agak glamour la..rasanya ramai lagi kat luar sana tuu..

Itu ler manusia Melayu Islam..mudah lupa..dulu depa-depa nie kerja dengan Kerajaan BN. tapi bila pencen masuk pembangkang, sokong pembangkang, masuk PAS sebab nak ke Syorgaa!! tapi bila PM umum Bonus RM500, ambik jugak. confirm ambik punyalah. Iye laa, nak harap duit Tabung Milo @ Duit Songkok sampai Kiamat tak kan dapat!!

Teman nak tengok ada tak di kalangan puak-puak nie yang berani pulang semula Bonus RM500 yang PM umum semalam tu.kihkihkih...
tak ada makne nyer teman nunggu..

Teman tau, PM kita memang iklhas nak bagi Bonus Raya 2012 ni tak kira apa pun fahaman politik. 

Yang penting, PM nak menghargai kakitangan kerajaan dan juga pesara kerajaan. 

Terima Kasih PM Najib!!!


* Kalau BR1M pun depa ni sapu.
   Baucer Buku 1Malaysia & IPT anak-anak depa sapu.
   Duit Felda semuanya disapu.
   Kat KR1M pun barang dapur murah depa sapu.
   Inikan pulak dapat Bonus Raya RM500!!! Lagi laa sapuuu!!!


apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...