Sunday, 7 April 2013

Manifesto BN dan Fantasi PR.....





PM yang kita sayangi telah membentangkan Manifesto BN malam tadi...teman rase sungguh bertuah mempunyai PM seperti DS Najib,pada teman ia adalah akujanji yang telah ditepati sebelum dan selepas PRU 13. Bukan macam PR yang hanya reti buat Manifesto tapi habuk pun tarak.

PR dalam kenyataannya yang lepas2 berkata Manifesto bukan janji, apa la lu orang merepek ni!!!bila rakyat tuntut janji mula lah dok spin macam2...spesis ni ke kita nak pilih?

Antara lain dalam manifesto BN ialah, menambah BR1M sehingga RM 1200.00, wowww!!!ini sudah bagus dan orang bujang pulak tak ketinggalan juga akan dapat RM 600.00, amacam orang muda nak pilih BN ke PR? selain itu BN akan membina 1,000,00 buah rumah mampu milik dan akan menyelesaikan masalah air terawat di Selangor,KL dan Kelantan.Di samping itu dari segi agama Islam pula BN akan mengdukung Islam sebagai agama Persekutuan serta mempromosikan syiar dan syariat Islam mengikut prinsip Maqasid Syariah di samping memastikan agama2 lain di amalkan dalam suasana aman dan harmoni.

Untuk penjawat awam pula memperkenalkan Skim Gaji Transformatif dan menyemak semula elaun2 sedia ada.Ini semua adalah realiti dan bukan cobaaaaannn..

video

Teman takkan terkezutt..seandainya PR akan mengatakan bahawa Manifesto BN ni tak bagus atau cuba2 meniru mereka sebabnya teman sedia maklum jenis2 orang dalam PR ni suka sangat claim apa yang orang lain buat adalah mereka punya,contohnya mcm masjid kat kedah tuuuu..tak malu orang lain buat kata dia buat.

Fantasinya PR adalah, 4 buah negeri yang ditadbir mereka selama ni habis di perahnya hasil mahsyul untuk di berikan pada puak2 dema je,rakyat di biarkan menderita nak cari makan di negeri sendiri pun susah(Kelantan..boh la wei). Puak2 ni janji dalam Manifesto mereka akan mengenakan caj air yang lebih rendah dari sekarang...tapi apa sudah jadi kat Selangor dan Kelantan,cerr kalau kat rumah anwar tak de air mau meroyan dia,susah nak mandi junub katanya. Lagi satu dok canang dalam Manifesto dia ialah keadilan untuk warga felda kharrkk ptuiihh dia,sekarang pun spesis OREN tu pun dok kencing sana sini, ada hati nak beri keadilan,pegi mabuk lerr....
Lagi satu yang teman tergelak besor pasai dema nak wujudkan 1 juta peluang pekerjaan. abis kalau dema hapuskan tol, budak2 PLUS yang ramai tu nak taruk mana? abis le periuk nasik diaorang. Ape punya sengal la PR nihh..

Pada anwar berahi jangan jadi macam kat bawah ni...apabila dah terlampau stim,tak ingat lagi mana bumi di pijak,mana langit dijunjung..keh!keh!keh!


Dah ghairah dah ni..




Hampir stim..



terover la pulak..


4 comments:

  1. Manifesto BN hanya rawatan seketika, seperti Panadol legakan sakit kepala sementara, lepas tu sakit semula, sebabnya rakyat terpaksa fikir semula kos sara hidup yang tinggi dan peluang pekerjaan yang semakin menguncup. Kerana jika BN terus memerintah tol akan naik, tarif elektrik akan naik, kerana kenaikan berkala tol ini telah tertangguh sekian lama. kerajaan takkan bayar pampasan untuk penangguhan ini. belum lagi cerita peluasan penggunaan sistem AES RM300 sekali klik. 4 kali klik terbang RM1200. Amacam...pilihlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 9:25 kalu pr perintah lagi haru biru semua nak hapus,last2 negara bangkrap,kalau x nak kena saman bwk lerr keta tu ikut had laju...aku rase sebab kau pakai mercedes kot tu pasai lebih hadlaju tu..takkan beli keta mahal2 takleh bayar saman apalah sgt saman RM1200 dgn keta kau yg rega RM1.2 juta tu

      Delete
  2. Kerajaan sedia ada adalah pilihan rakyat sejak pru yg lepas. Sebagai tunjang utama pemerintahan, sebaik habis memberi yg terbaik terutama memastikan ekonomi negara dan keselamatam negara berada paling atas. Sudah pasti untuk menyakinkan rakyat bahawa kerajaan sekarang adalah terbaik, aku janji ni sebagai check in balance kpd kerajaan atas kemampuannya. Kerajaan sememangnya prihatin kepada kebajikan rakyat dan pastinya akan mengimbangi kos kos yang dikatakan naik itu. Syukur atas nikmat pasti Allah tak lupa..

    ReplyDelete
  3. betoi le anuwar ni kalau dah ghairah bukan pikir depan belakang dah.kira nak lepaskan air gila dia je.macam ni ke nak jadi pm malaysia,ptuihhh!!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...