Thursday 7 August 2014

MENJELANG 16 SEPTEMBER. TAK DAPAT JADI PM, ISTERI JADI MB PUN JADILAH!





Mamat ni memang bercita-cita besar!!




Dari dulu nak jadi PM. Dah bertahun-tahun menunggu, pada tahun 2008 Anwar umum akan jadi Perdana Menteri pada 16 September. Katanya, dia dah cukup kerusi untuk jadi Perdana Menteri.




Bukan pengikutnya di Malaysia percaya, malah satu dunia Anwar dok sembang yang dia akan jadi Perdana Menteri Malaysia menggantikan Pak Lah. Tak percaya? Jom tengok bukti pembohongan Anwar bukan sahaja di Malaysia tapi turut melibatkan pembohongan peringkat antarabangsa.


Kali ini, menjelang sekali lagi 16 September, Anwar tidak lagi menjanjikan bahawa dia akan menjadi Perdana Menteri tetapi sedang berusaha menjadikan isterinya sebagai Menteri Besar Selangor.

Tak habis-habis agenda Anwar nak rampas kuasa. Dulu pernah cuba rampas jawatan Perdana Menteri dari parti lawan iaitu Pak Lah tapi projek 16 September gagal. Lepas tu cuba rampas kuasa Menteri Besar Perak dari parti sesama pakatan iaitu DS Nizar, pun tak berjaya.



Kali ini dia cuba sesama parti sendiri. Cuba rampas jawatan Menteri Besar Selangor dari TS Khalid Ibrahim. Adakah Anwar akan berjaya kali ini?




*Kau ingat Negeri Selangor ni kau yang punya?


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...