Thursday 21 June 2012

PENDEDAHAN EKSKLUSIF!!! PENJAWAT AWAM KDN MERU, IPOH DISERANG SPESIS PENYANGAK NEGARA!!!

 


PENJAWAT AWAM DISERANG PENDEMO SPESIS KUNO KONONNYA MY KAD DINAFIKAN TIDAK SAH OLEH JABATAN PENDAFTARAN NEGARA....katanya......

Pada pagi yang indah 15 Jun 2012 jam 10.00 minit pagi, segerombolan pendemo kurang lebih 200 berarak masuk ke perkarangan Kompleks KDN di Meru Ipoh yang dianjurkan oleh Pakatan Pembangkang ( PKR, DAP dan last sekali semestinya PAS ) yang diketuai N Surendran Naib Presiden PKR Pusat untuk berjumpa dengan Pengarah Pendaftran Negeri Perak.  Bersama-sama mereka juga kumpulan yang memegang kad pengenalan merah yang menuntut supaya merah dapat tukar biru.  Tujuan utama N Surendran yang dianggap hero ialah MENUNTUT PENJELASAN kenapa permohonan warganegara ditolak dan mendesak MELULUSKAN SEGERA ( on the spot )permohonan mereka.  Besor sebelah search kat google so ini dia fungsi tugas KDN....

Sebagai salah satu agensi kerajaan di bawah Kementerian Dalam Negeri ( KDN ) fungsi JPN adalah jelas iaitu antara lain memproses seperti dibawah disamping menguatkuasa AKTA, ORDINAN DAN PERATURAN PENDAFTARAN:-

Kad Pengenalan      Kelahiran/ Kematian      Perkahwinan            Warganegara

Kad Pengenalan Kelahiran Perkahwinan & Penceraian Warganegara
















































        


MAKA BESORSEBELAH PUN MENJADI KONFIUS dan menjadi tanda tanya :-

1.  Surat nak jumpa Pengarah dihantar petang 14 Jun 2012, nak jumpa 15 Jun 2012 pagi..ok   la..tapi yang bawak satu kapal tu kenapa? 
2.  Ada pulak hero-hero luar datang buat muka sibuk..( lihat la gambor kat bawah ) ape ke har nyer yob..( kata orang perok )


Wallaweyyyy!! Nii kan kompleks kerajaan kawasan umum termasuk juga kawasan keselamatan…ini dah kira menceroboh dan menyerang penjawat awam.   

Kesian la penjawat awam, dalam memberi perkhidmatan yang terbaik untuk rakyat dan demi melihat pelaksanaan undang-undang terpakai ( kalau tak pakai undang-undang duduk hutan laaa ) ini balasan rakyat..opsss rakyat ok chorrr!!! 

Ini semua agenda politik pembangkang yang konon hero..nak TANYA LA JUGAK..masa nak masuk PKR mesti daftar, bila daftar kena lah tunggu untuk kelulusan..sama juga ngan bos deper..bila nak check in hotel, mestilah kena daftar, bila daftar baru dapat kunci..bila dapat kunci …baru china doll boleh masuk..ini dikira prosedur la jugak….

Serupa la kes ini, kaunter pada hari tu dibuka seluas-luasnya untuk diorang buat semakan.  Tapi respect dan suspek la pegawai JPN menjemput ketua diaorang ke bilik mesyuarat untuk berbincang tapi DITOLAK MENTAH-MENTAH..lagi nak ugut jika Boss JPN tak keluar, juak3 ni akan serbu bilik Bos.

Boss JPN dengan penuh integriti turun ke bawah untuk berjumpa dengan juak3 ini secara open dan memberi respon kepada soklan-soklan yang ditujukan. Jawapan Bos JPN ringkas dan padat, JPN ada prosedur permohonan mana-mana yang tak approve, conpem ada problem dan setiap problem tu pelbagai..macam la kalau bos deper dapat apam tapi tak sedap, kena la apply kat supplier apam baru…

Ujung cerita, juak3 ni bila Boss JPN belah..diorang membooooooooo..dan dengan DENDAM KESUMAT nak buat lagi di JPN Putrajaya pada 22 JUN 2012 ni……

MORALNYee..PENJAWAT AWAM sememangnya penuh integriti berkhidmat untuk rakyat tanpa kira agama dan warna kulit…perlu ingat..ini lah cara juak3 pembangkang menuntut keadilan dengan membuat kekacauan…JPN Perak adalah first test diorang untuk buat pada agensi kerajaan yang lain…sbb apa??? Sebab bos depa jenis macam tu..macam apa chorrr??? Macam siallllllllllllll
-
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
nak tengok video nie......tungguuuuuu...
 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Besorsebelah akan upload movie pendek pasal cerita ini jika ada permintaan dari pembaca blog...ada brannn!!!!!!

12 comments:

  1. besorsebelah, kasi taruk itu video arr...baru boleh besar dua belah! hahahahahha

    ReplyDelete
  2. kurang ajar punya &^!$%#)&!^#%!^$ buat gambar PM ngn Menteri KDN macam tu... at last nanti Menteri KDN jugak yg nak luluskan IC.betul kan?
    video tu letak la bro.

    ReplyDelete
  3. ana suka la muka yb nizar tu..cute la dia pandai buat muka mcm ungker!!! contoh!!!!!

    ReplyDelete
  4. Gambar MB Perak tu mahal tu yob. Jap lagi ada poster menyusul di MyMassa. Pinjam gambar ye Tuan Beso tapi sebelah je.

    ReplyDelete
  5. Alahai, geng2 makluq perosak ni pun, kan hampa semua coredik buah pelir nampak macam akai tinggi... ape susah sangat nak tukaq kaler merah jadi biru, hampa pi lah ambik bendera hijau had sukusakat hampa pas-tu rendam bendera hijau tu sampai air dia berbau busuk dan hijau, kemudian baru lah rendam kad pengenalan warna merah tu tapi kena tunggu lama sikit ler sementara ayaq kaler hijau tu nak masuk celah2 plastik baru leh bercampur dengan kaler merah kat ic tu. MERAH + HIJAU AKHIRNYA AKAN JADI BIRU JUGAK, TAK BELAJAQ SAINS KE DULU..... OOOO lupa nu, hampa belajaq nak jadi LAUYA ... :)

    ReplyDelete
  6. Bukti yang cukup nyata bahawa pemimpin pembangkang tidak tahu buat kerja, tidak tahu prosedur dan tidak tahu adab dan tata susila yang ada di negara kita. Hairan aku bagaimana dema ini diberi kerakyatan (mungkin salah ibu mengandung kot bagi manusia seperti Nizar ni!).

    Masih ada kekurangan dalam proses pembelajaran pemimpin2 pembangkang yang bangang seperti ini. Oleh yang demikian, aku rasa dema perlu lebih masa lagi untuk belajar menjadi pentadbir negara kita. Tapi aku rasa sampai mati pun dema tak akan pandai.

    ReplyDelete
  7. Jangan main ugut2 tentang kerakyatan nanti satu masa pndatang asing pun ikut sama ugut2 nk jadi warganegar. Ada prosedur tertentu dan siasatan tentang latar belakang pemohon tu telah di buat dan tentu ada sebab2nya yg permohonan mereka ditolak. Tanya la elok2. JPN boleh jawab.

    ReplyDelete
  8. aku rasa nizar ni betoi2 nak telor dia besor sebelah ni..ini ropenye nak jd menteri besor?udah le nizar..renti kan le koje yg x de paedah ni..main batai je tak tau prosedur langsung.yg si latipah koyak kangkang tu pun satu,kau ni lawyer ke lauya?sampai prosedur pun x tau..memang cipan la kau.kulasegaran tu ape ke halnye mata stim semacam je..kena ayor ketum ke wooiii.aku rase dema ni semua dtg dari hutan belum le,pasai x hormat tempat org langsung.geram betoi teman tgk muka nizar tu dia x tau ke kaki aku dah lama x masuk mulut org.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tergolek golek ayer baca komen miker nie yob... rasa nak ronjang pale nizar...

      Delete
  9. BELUM PUN MENJADI WARGANEGARA DAH NAK TUNJUK BELANG, APA LAGI SELEPAS MEREKA DI IKTIRAF SEBAGAI WARGANEGARA..............PATUT KAH ORANG2 SEBEGINI DIPERTIMBANGKAN PERMOHONAN MYKAD BIRU MEREKA???????. HISHAMUDDIN HUSSAIN TOLONG JAWAB.

    ReplyDelete
  10. bole link blog mike ni kat teman

    ReplyDelete
  11. Teman takendak ler nak komen pasal manusia kacukan Melayu+cina ni..saper ke namernyer...Si Nizar ni...Senang cakap ler yop, dia ni memang pukimak punyer org...ajer yg gampang dia ni...Mintak maap ler kenkawan,kasor sikit bahaser teman ni..Itu yg india2 berani Yop..fasalnyer SiGampang ni duduk belakang diorg...Udah2 ler Nizarrrrr...rosak perpaduan org2 di perak kamu keghojerkannn...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...