Tuesday 26 June 2012

EKSKLUSIF!!!! TAZKIRAH MAGHRIB a.k.a TAZKIRAH POLITIK DI GUGUSAN MANJOI...DIA DATANG, DIA BOHONG, ORANG PERCAYA, DIA BALIK!!!

WAJAH SELEBRITI SANJUNGAN PARA MAKMUM DI SURAU MUHAMMADIAH KG DATO AHMAD SAID TAMBAHAN 2
TAZKIRAH MAGHRIB PADA 23 JUN 2012


heyyy you...!!!

Besorsebelah berada dikelompok makmum yang begitu kusyuk al tawaduk mendengar bijik butir dari mulut Ostat Anuar.  Diselangseli dengan senyuman senget sebelah dan disambut gelak tari dari makmuman surau itu.  Tapi tak pe la dengan ilmu yang ada yang ingin disampaikan oleh Ostat Anuar boleh menjadi bahan cerita karot komedia X bagi rata-rata makmuman yang pencen di surau itu. 






Dari raut wajah Ostat ini, ada simpulan mati yang tak dapat dirungkaikan.  Tiada norma2 hati yang ikhlas...betul la kata orang, puak pembangkang sekarang ni memang menjadikan surau dan semejid medan politik untuk melemparkan ideologi..dan sememang wujud third party movement yang kita tak sedar ( pembangkang la ) bertujuan untuk  menjatuhkan kerajaan sedia ada dan jika memerintah, there were not prepare for it!!!and the worst part is, zero knowledge to rule the country.

              Sinar mata mu bagai api menyambar, haruskah engkau dan aku sama....

Berbalik pada intipati Ostat Anuar tadi, Besorsebelah cuba nak paham tapi tak dapat paham...cuba juga nak dengar hadis-hadis nabi atau firman Allah untuk dijadikan panduan dan menghala ke jalan yang lurus..tapi pucik elakkk, pooocikkk, kosunn...

Nak menang dia jerrr...benak sungguh otak ini nak terima autar ostat ni..ok la nak pendek citer..ini adalah point-point yang ostat ni citer..


 Satu Dua Tiga Do Re Mi, apa nak jadi..Alip Bata ABC




******Wassatiyah fil Islamiyah...perghh..ostat ni cakap pasal wassatiyah...was was la jugak..***** 

*****Kalau tahun ini pilihanraya, tahun ni jugak hapus PTPTN..mcm di Mesir..pendidikan percuma...( tahun ni hapus PTPTN, tahun ni jugak Malaysia bangkrap, anak melayu kampung melopong..tak dak pinjaman PTPTN nak sambung belajaq )*****

*****Kata Ostat Anuar soal agama kalau dipolitikkan,institusi agama akan diperlekeh..!! perghhh!! *****


*****Penganjuran Bersih 3.0 adalah untuk kebaikan... mana boleh kita kata haram...katanya..***



Rumusannya yang Besorsebelah dapat dalam 45 hinit tazkirah Ostat anuwar semuanya kena batang idung nyee sendiri ..dia pun tak bersama makmuman untuk semayang Isyak n terus cow..Besorsebelah pun tak nak la komen banyak2 sebab tazkirah ni dalam surau, menghormati rumah Allah...para pembaca nilai lah sendiri..

mana aku simpan akaun tuuuuuuu!!!!!!


ANUAR IBRAHIM..
Satu watak yang menarik dalam cerita ini.
Walaupun penampilannya kelihatan seperti alim ulamak baik budipekertinya,
Sebenarnya dia ada banyak masalah personaliti dan
adab laku.
Seperti kayap di kaki, lagi digaru makin sedap..
Makin selalu dia tipu, semakin sedap didengar...
Namun disebabkan pengaruh dan penyokong yang taksub kepada dia, cempera habis orang Melayu..yg nak muntah bila tengok ramai yang cium tangan dia....wassalam...


 sampai bila aku nak bohong nie....

1 comment:

  1. raut wajah dia pun dah nampak tak ikhlas dan banyak masalah peribadi..
    Na'uzubillahimindhzaliq!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...