Friday 15 March 2013

TAZKIRAH JUMAAT : "ANTARA ANJING DAN KHINZIR"

Keceluparan penyokong pembangkang telah sampai ke tahap memualkan. Pasukan keselamatan dianggap sebagai anjing sedangkan pengorbanan yang dilakukan selama ini di bayar dengan harga yang tinggi.



Memanglah dengan harga yang tinggi kerana meninggalkan keluarga dan 10 antaranya hanya pulang ke kampung halaman dalam keranda, sedangkan sebahagian besar rakyat yang lain mendapat faedah dari keamanan dan mengaut keuntungan dari transaksi perniagaan setiap hari. Tanyalah kepada masyarakat Cina siapa yang sanggup menyertai pasukan keselamatan dan kenapa mereka tidak sanggup menyertainya walaupun berbagai rayuan telah dibuat?

Ketika mereka tertawa riang menuduh anggota tentera sebagai anjing, sedarkah mereka sekurang-kurangnya anjing masih dimuliakan dalam sejarah. Sekumpulan pemuda tertidur di Gua Kahfi turut ditemani seekor anjing. Seorang pelacur dijanjikan tempatnya di syurga hanya kerana kasihan pada seekor anjing yang lapar. Pernahkah anda terfikir keadaan ini?

Tetapi kalangan pembangkang di Malaysia terlupa yang mereka sebenarnya bersifat seperti khinzir yang akan menyondol apa saja untuk mengenyangkan perut sendiri. Sifat buruk ini memang ada persamaan. Demi politik apa saja akan dilakukan. Paling hina bila dalam soal aqidah juga akan dipersoalkan hanya semata-mata untuk mendapat undi.

Ada kalangan blogger pakatan yang mempersoalkan hak asasi manusia dan menggesa pula kerajaan membuktikan tawanan tidak dianiaya. Diambil contoh bloggers >>KLIK SINI<< bolehlah diumpamakan sebagai babi atau lebih manis untuk digelar khinzir belaan PAS yang mungkin setelah dihinggapi kencing manis hingga gagal melihat jelas apa yang berlaku di seluruh dunia.

Adakah dia mengetahui apa yang berlaku di Guantanamo?

Adakah dia mahu pengganas ini dilayan makan minum sedangkan mereka telah mengeluarkan isi perut dan mencungkil mata anggota keselamatan?

Pada hari ini khinzir penganut pembangkang sedia menjulang penjenayah malah pengganas umpama sebagai ‘wira’ tetapi meletakkan ‘wira sebenarnya’ sebagai anjing.

Tetapi Allah SWT menjadikan anjing lebih mulia dari khinzir yang ditolak sama sekali tetapi sifatnya itu kini menjadi ikutan penganut pembangkang di Malaysia.

*Semoga Allah menunujukkan jalan yang benar ke atas mereka itu. AMIN.

2 comments:

  1. cme nk bg tahu sapa yg ckp mcm 2 mememang segal cz tk tahu ape tugas polis.tp polis bkn anjing tau.tp memang layak sapa yg ckp mcm 2 di nobatkan sebagai khinzir sbb khizir bkn makan taik sendiri je malah apa jua jenis taik pn dia bedal so paham2 je la jgn jdkan pejuang negara sebagai tempat pelepas geram ok,,..

    ReplyDelete
  2. Nanti satu hari rumahdia dimasuki pencuri.anak bini kena rogol..mak bapak kena bunuh..baru dia terpekik terlolong mintak bantuan anjing...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...