Tuesday 26 February 2013

Isu BR1M : TG Hadi Awang Jelmaan Haman Zaman Firaun Mesir??




Mr. Eddy Awang @ Tuan Guru Haji Hadi Awang dah tercakap pasal pemberian BR1M sama seperti pemberian semasa zaman Firaun dulu ( zaman Mesir Purba). Kenapa 'Mr Eddy Awang' ? Sebab dia ni lah, PAS setuju Kalimah Allah digunapakai untuk agama lain. so, teman ubah la nama dia.

Mungkin hari ini Mr.Eddy merasakan BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia) yang kebetulannya sama macam Bantuan Rakyat 1Mesir, pun BR1M. tu yang membuatkan dia jelous..

Tapi kalau di tanya kenapa Mr.Eddy Awang ni tahu dulu Mesir pun ada BR1M?
Jawapannya kerana beliau juga boleh diumpamakan seperti jelmaan Haman masa zaman Firaun.

Sapa 'Haman' ?
Haman adalah satu watak yang namanya disebut di dalam Al-Qur’an, bersama-sama dengan Firaun. Watak ini dirakamkan di dalam tempat yang berbeza di dalam Al-Qur’an. Sebagai seorang yang paling kanan kepada Firaun.
 
Haman adalah seseorang yang hidup di Mesir pada zaman Nabi Musa AS. Ia dekat dengan Fir'aun dan terlibat dalam pekerjaan membuat bangunan, sebagaimana dipaparkan dalam Al Qur'an. Baca lanjut disini .

*Cerita pasal Haman ni, samalah juga macam Mr.Eddy Awang ni. Dalam PAS, dia merupakan orang paling kanan dengan Pok Nik Ajis. Bagi nasihat pun ntah macam apa-apa. Tengok saja bila Pok Nik Ajis cakap BR1M macam bagi ayam, lembu makan. laa ni dia pulak kata zaman Mesir. Haman lagi teruk daripada Firaun!! sama la macam Hadi Awang ni. Daripada duit BR1M tu la orang PAS bagi derma Tabung Milo Unit Amal PAS masa ceramah politik.

Zaman Firaun Mesir bagi bantuan untuk membolehkan rakyat Mesir menyembah Firaun yang mengaku sebagai Tuhan. Tapi zaman Transformasi Najib dengan BN bagi bantuan untuk membantu rakyat, bagi kesenangan kepada rakyat..Orang PAS pun sanggup buka kopiah ambil BR1M ni. apa citer Mr Eddy Awang oooiii!!!! piiiraaahh!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...