Tuesday 27 March 2012

Menifesto Pakatan Rakyat Untuk Anak Muda!

“Kita batalkan semua PTPTN anak miskin tanpa mengira kaum apabila kita tadbir. Kerajaan mesti tanggung semuanya, kalau tidak cukup wang, kena jimat elektrik dan semua.

“Anak orang kaya boleh masuk, anak menteri senang dibiayai, tetapi anak orang kampong, pesawah pula berhutang masuk universiti. Belum kerja sudah berhutang. Tidak guna saya jadi Perdana Me...nteri kalalu hanya bebankan rakyat miskin, malu muka saya sebagai pemimpin negara ini,”

“Kalau hari ini pilihan raya, keputusan diketahui malam. Dalam tempoh 24 jam kita akan umumkan harga minyak seluruh negara turun.

“Kadar elektrik terlalu tinggi dan tidak adil kepada rakyat Saya sudah baca perjanjian penjana tenaga bebas (IPP) yang berat sebelah dan protauke. Jika berjaya tawan Putrajaya, saya akan panggil dan minta mereka kemukakan cadangan bagaimana hendak turunkan kadar elektrik supaya saya boleh umum kepada negara kadar elektrik negara turun,”....

-DATUK SERI ANWAR IBRAHIM

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...