Friday, 29 August 2014

VIDEO PPS: LGE cabar Ketua Polis Negara


Lim Guan Eng dan regim DAP Pulau Pinang hari ini dengan angkuh mencabar Ketua Polis Negara yang dilantik oleh DYMYDP Agong bahawa pertubuhan haram PPS adalah sah.
Pihak KDN telah membuat kenyataan bahawa mana mana kerajaan negeri tidak boleh menubuhkan pasukan keselamatan kerana ia dibawah kerajaan persekutuan.

GEORGE TOWN, 28 Ogos: Kerajaan tidak membenarkan mana-mana negeri menubuhkan pasukan keselamatan mereka sendiri kerana soal keselamatan adalah tanggungjawab kerajaan persekutuan, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar.
Beliau berkata pasukan keselamatan seperti polis dan tentera yang ada di negara ini adalah mencukupi untuk menjalankan penguatkuasaan dan menjaga keselamatan semua negeri.
“Bayangkan jika kita benarkan Pulau Pinang buat (pasukan keselamatan) sendiri, semua negeri juga nak tubuhkan siap dengan pemakaian pangkat dan sebagainya, negara akan penuh dengan pasukan keselamatan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini. – Bernama

Lim Guan Eng bukan saja mencabar pihak kerajaan persekutuan malah mempertahankan pertubuhan haram yang terbukti berkelakuan ganas memukul orang awam dan juga wartawan.
Ketua Menteri Paling Celaka dalam sejarah regim DAP Pulau Pinang ini juga berkata Ketua Polis Negara tidak waras dan bertindak sewenang wenang.Apabila beliau mencabar Ketua Polis bermakna beliau juga mencabar YDP Agong kerana Agong lah yang melantik KPN.


Pertahan pertubuhan haram,LGE Istihar Perang ! sumber di sini








Ahli PAS kecewa dengan parti sendiri



Kuala Lumpur -Tidak berpuas hati dengan kemelut politik yang melanda Selangor sehingga menyebabkan PAS turut diheret sama, seoang lelaki yang dipercayai sebagai ahli parti itu telah meluahkan rasa ketidakpuasan hatinya.

Beliau yang dikenali sebagai Harith A. Ghani mendakwa walaupun ramai tenaga pengajar parti itu mempunyai taraf pendidikan yang tinggi, namun mereka dikatakan lebih cenderung untuk mengajar kebatilan, fitnah, mengumpat, ujub, takabbur dan berbohong. 

Berikut adalah kenyataan penuh beliau seperti yang dipetik:

Sukar untuk menerima hakikat tetapi kebenaran walaupun pahit, perlu juga ditelan, perlu juga dikhabarkan dan perlu juga didedahkan, biarpun akhirnya ibarat pepatah orang Melayu, tepuk air di dulang terpercik ke muka sendiri.

Siapa yang tidak kasih kepada parti yang banyak berjasa kepada kita.

Walaupun mungkin sebahagian daripada ‘jasa’ tersebut membuatkan kita terpaksa membuka lebih banyak kitab, terpaksa menghadap lebih ramai guru dan terpaksa berdebat, bermuzakarah dan berbahas semata-mata untuk memurnikan ilmu yang kita pelajari namun, dilihat ‘ke belakang cermin’, hikmahnya membolehkan kita mengetahui dan mempelajari lebih banyak disiplin ilmu.

Tidak dapat dinafikan, sebilangan besar tenaga pengajar di dalam PAS, walaupun ijazah dan kelulusan mereka bergulung-gulung, apabila mereka berada dalam lingkungan POLITIK ISLAM, mereka lebih cenderung untuk mengajar kebatilan, fitnah, mengumpat, ujub, takabbur dan berbohong.

Semuanya dibuat atas nama PERJUANGAN ISLAM. Apabila diberitahu bahawa mereka telah melakukan kemungkaran mahupun kebatilan, mereka melenting dan cepat-cepat melabelkan kita sebagai ANJING UMNO.

Walhal UMNO, PAS tidak ada kaitan langsung dengan ISLAM walaupun ada yang mengajarkan bahawa antara kedua-duanya, salah satu daripadanya adalah Islam Tulen.

Baik UBN mahupun PAS, kedua-duanya lahir daripada fikrah keperluan duniawi yang mempunyai tunjang mahupun hala tuju perjuangan yang berbeza walaupun akhirnya matlamatnya tetap sama.

Perbezaan ideologi politik sebenarnya tidak mengganggu akidah selagimana akidah itu mengandungi pengetahuan dari hal membahaskan ketetapan pegangan, kepercayaan kepada Allah Taala dan kepada Rasul-Rasul-Nya daripada beberapa simpulan atau ikatan kepercayaan dengan segala dalil-dalil supaya diperolehi iktiqad yang yakin, kepercayaan yang putus sekira-kira menaikkan perasaan bekerja dan beramal menurut sebagaimana kepercayaan itu.

Itu sedang berlaku di dalam PAS.

Kalau ditanya, mengapa pilih PAS… yang jahil tetapi mahu cari jalan pintas untuk masuk syurga mahupun yang mahu dikatakan lebih Islam dari orang lain, akan kata PAS adalah jalan hidupnya.

Yang waras dan tahu membezakan antara batil dan haq akan mengatakan, PAS disokong dan didukung kerana prinsip perjuangannya.

Manakala yang terlebih muntahi pula akan berkata, PAS ada masa hadapan untuk berkuasa di Malaysia kerana keperluan spiritual, akhirnya mengalahkan material.

Golongan pertama dan golongan terlebih muntahi inilah yang paling ramai dalam PAS dan kedua-dua golongan inilah yang paling banyak mendatangkan kerosakan kepada PAS dengan pengeluaran hukum yang mereka fikirkan logik dan waras, tetapi sebenarnya sesat dan serba menyesatkan terutama sekali yang membabitkan pentakfiran dan melabelkan BODOH kepada orang Islam bukan PAS.

Perebutan jawatan Menteri Besar Selangor semakin mendekatkan kita ke jurang kehancuran jemaah.

Segala ilmu yang diajar selama ini, ternyata menjadi sia-sia apabila kita sendiri terperangkap dalam mainan yang sepatutnya kita lebih mahir dan lebih berpengalaman bersandarkan kepada hukum aqli – baik aqli dharuri mahupun aqli nazhari – serta naqli.

Barangkali kerana terlalu banyak membiarkan syaitan bermaharajalela, akhirnya yang tersembam adalah kita sendiri.

Dan berita terbaru, PAS Selangor yang diketuai oleh Iskandar Samad terpaksa tunduk kepada gerombolan Khalid Samad apabila bersetuju untuk menamakan tiga orang calon Menteri Besar DARIPADA PKR, bukannya dari PAS hanya kerana Anwar Ibrahim semalam membidas TGHH dengan menyatakan KERUSI MENTERI BESAR SELANGOR ADALAH HAK PKR.

Keputusan PAS Selangor itu, kemudiannya menjadi senjata kepada Khalid Samad yang telah diludah, disimbah air dan dimaki carut ketika keluar dari mahkamah untuk memberitahu jemaah PAS agar keluar dari PAS sekiranya enggan menyembah dan tunduk patuh kepada Anwar Ibrahim pada tubuh badan Wan Azizah.

Berguna lagikah semua ilmu yang dipelajari menerusi usrah, tamrin, kuliyyah dan sebagainya sebagaimana yang dianjurkan oleh PAS?

Atau ia sekadar satu topengan untuk melindungi kemunafikan golongan yang mahu menggunakan kesucian agama Allah Taala untuk kepuasan nafsu mereka, sebagaimana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan sebilangan PARASIT di dalam PAS?

Sungguh mengecewakan kerana pucuk pimpinan akhirnya akur dengan kehendak orang luar parti tanpa mengambil kira perasaan serta sokongan jemaah yang begitu setia menjunjung setiap prinsip mulia parti.


# tak guna ilmu agama berkepuk-kepuk kalau masih suka melabel orang dengan perkataan tak elok, fitnah sana sini, suka putar belit dan hati penuh hasad dengki.

#patut la PAS tak hantar calon sendiri, dah ada kiblat baru rupanya--> anwar ketum & kak wan kipas!

Azwan jadi MB Selangor???


Jawatan Menteri Selangor yang baharu mungkin di kalangan bukan ahli mana-mana parti. Berkemungkinan ia akan diambil dari kalangan orang biasa.

Kini dah timbul desas desus yang sudah menjadi viral kononnya kombinasi dua nama Azmin Ali dan Wan Azizah menjadi Azwan Ali bakal dilantik menjadi Menteri Besar yang disebut-sebut itu.



Jadi tidak timbul soal gender di sini kononnya wanita tidak layak menjadi Menteri Besar kerana Azwan Ali memiliki kedua-dua sifat tersebut.

Beliau boleh reform penampilan gendernya berubah dengan sekelip mata...  

Juga tidak perlu dipersoalkan siapa Azwan Ali meskipun ia adalah adik kepada Azmin Ali.

Bahkan Azmin Ali mempunyai ikatan atau talian silang persaudaraan dengan keluarga Anwar melalui sebelah isteri Azmin; Shamsidar.


Yakinlah ini bukanlah satu bentuk korupsi, kronisme dan nepotisme (KKN) tetapi ia lebih kepada memberikan keadilan kepada yang hak. 

Iaitu hak yang berada di tangan seorang pemimpin Anugerah Tuhan dan suami kepada seorang isterinya yang tak boleh dipersoalkan kerana mungkin akan masuk neraka siapa yang mempertikaikannya.

Mungkin ini langkah awal Azwan Ali bakal menjadi Perdana Menteri sepertimana yang diidam-idamkannya selama ini.


Mana tau ratu oopps jejaka selfie ini bakal jadi PM kita?



Tuah ayam nampak di kaki...tuah Azwan Ali mungkin pada cermin mata besaunya...hehehe 






Thursday, 28 August 2014

PAS TAKUTTT nak hantar calon!



Pas tegaskan parti itu tidak menuntut jawatan Menteri Besar Selangor apabila memutuskan tidak akan menghantar nama calon dalam kalangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas.

Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali berkata, Pas hanya akan menghantar nama calon Menteri Besar yang baharu daripada kalangan ADUN Parti Keadilan Rakyat (PKR).


"Kita akan menghantar sekurang-kurangnya tiga nama untuk calon Menteri Besar, tetapi bukan daripada kalangan pemimpin Pas sebaliknya pemimpin PKR. Kita tetap dengan keputusan sebelum ini yang memutuskan untuk tidak menuntut jawatan tersebut," katanya. - UTUSAN


#PAS dah jadi tikus @ lembu kena cucuk hidung ke???? takut sangat dengan PKR sampai langsung tak hantar calon..apa la PKR dah jampi ye..

Wednesday, 27 August 2014

model separuh bogel kena hukum



Tak habis lagi cerita panass pesta bogel di Pulau Pinang, cina-cina DAP ni buat onar lagi di Ipoh pulak… dah memang dasar cinabeng betul. Dua orang cinabeng tu ialah How Jo Yee, 21 dan Low Kah Wai, 27.




Hari ini Mahkamah Majistret Ipoh dah jatuhkan hukuman denda RM400 atau penjara satu bulan selepas 2 ekor ni mengaku bersalah di Mahkamah Majistret. Pendakwaan ini dibuat ikut Seksyen 268 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 290 kanun sama dengan denda tidak melebihi RM400 jika sabit kesalahan.

tahu pulak pakai baju..ingatkan dah tak kenal baju dengan seluar


Syabas kepada Pihak berkuasa yang cekap dan pantas dalam menyelesaikan kes-kes macam ni. 

Kronologi Krisis Selangor


Tuesday, 26 August 2014

Sultan Selangor mahu lebih daripada 2 nama



Siapa lagi nama yang akan dicalonkan????

Kita tunggu.....

Kenyataan rasmi petang ini



Pihak istana akan mengedarkan kenyataan rasmi berhubung jawatan Menteri Besar Selangor selepas Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menghadap Sultan Sharafuddin Idris Shah, petang ini.
Perkara itu dimaklumkan Pembantu Khas Sultan Selangor, Zahir Kelvin Ong Abdullah di pintu masuk utama Istana Bukit Kayangan di sini, sebentar tadi.


“Media semua diminta tunggu selepas Abdul Khalid menghadap Sultan, kita akan edarkan kenyataan rasmi… sidang media khas  ditangguhkan pada jam 5.30 petang,” katanya.-BH

Monday, 25 August 2014

KHALID,NOH OMAR & 4 EXCO BERSATUHATI SAMBUT JENAZAH MH17, ANWAR DI KONGRES MENGUTUK-NGUTUK


Jelas terpancar penyatuan hati di antara Khalid, Noh Omar dan 4 Exco yang lain..



reaksi anwar???










Kepada TS Khalid Ibrahim, kita ucapkan semoga selamat mengadap DYMM Sultan Selnagor hari ini dan membawa khabar gembira kepada rakyat Selangor. 

Anwar sudah kecut dan cuba memujuk-mujuk TS Khalid, tetapi pada masa yang sama isteri dan orang-orangnya diarah terus mengutukn menekan dan menyerang Khalid dalam Kongres Hambar PKR di Shah Alam. Itulah cara Anwar, serupa juga memujuk Hadi sambil mengarah, menyuruh dan menekan Hadi supaya terus disaman RM2 Juta semalam.

Sunday, 24 August 2014

Taktik Pakatan Rakyat!!!

KONGRES NASIONAL KEADILAN KE-10, 2014
[Dalam Dewan]

Tarikh : 23/8/014, Sabtu.
Masa : 2.30 Petang - 5.15 Petang
Tempat : Stadium Melawati, Shah Alam
Kehadiran : 300 [M: 60%, C: 10%, I: 10%, Sbh/Swk: 20%]

Pemimpin Utama (VIP) :
1. Anwar Ibrahim, Ketua Umum
2. Wan Azizah Wan Ismail, Presiden
3. Nurul Izzah Anwar, Naib Presiden
4. Tian Chua, Naib Presiden.
5. Shamsul Iskandar, Naib Presiden
6. Rafizi Ramli, Naib Presiden
7. Nik Nadzmi, Ketua AMK

Perbahasan Usul :

Usul Politik
Mohd Hizwan Ahmad, Wakil Negeri Johor

1. Memperkukuh Latihan. Wakil Negeri Johor ini mengusulkan agar PKR memberi fokus kepada latihan jentera parti diperingkat akar umbi dan jentera parti diperingkat cabang perlu diberi keutamaan.

2. Membudaya Permuafakatan. Wakil Johor ini merujuk pada krisis Menteri Besar Selangor, justeru beliau menyeru anggota Pakatan Rakyat menolak persamaan kecil dengan UMNO, sebaliknya menerima sedikit perbezaan dalam Pakatan Rakyat berlandaskan matlamat yang sama untuk iaitu menumbangkan Barisan Nasional.

3. Mengurus Propaganda. Wakil Negeri Johor ini menempelak pimpinan Pakatan Rakyat yang lebih gemar menggunakan saluran yang salah iaitu media arus perdana milik Barisan Nasional untuk meluahkan perasaan dan mendapatkan maklumat yang salah. Ini akan memberi ruang kepada Barisan Nasional untuk menyerang dan memecahbelahkan Pakatan Rakyat.

4. Takluki Sabah Dan Sabah. Wakil Negeri Johor ini mengambil contoh Negeri Johor yang dimenangi oleh Barisan Nasional dengan majoriti puluhan ribu di kerusi Parlimen dan DUN Johor, namun pada PRU12 Pakatan Rakyat berjaya menembusi Johor dan pada PRU13 Pakatan Rakyat menang di kubu-kubu kuat UMNO sepertimana Batu Pahat.

5. Memerangi Undang-Undang Zalim. Wakil Negeri Johor ini menjadikan Akta Hasutan untuk meghentam Barisan Nasional dengan menjadikan kes N. Surendran Peguambela Anwar Ibrahim yang kononnya dianiayai. Beliau juga mendakwa Anwar Ibrahim telah dianiayai.

Wakil Negeri Sabah

6. Tampil menyokong usul politik, Wakil Negeri Sabah ini menggesa agar parti memperkasa latihan kepada jentera parti diperingkat cabang-cabang. Beliau juga menyeru agar parti memperkukuh permuafakatan dan beliau berpendapat, jika permuafakatan menjadi pegangan, krisis Menteri Besar Selangor tidak akan berlaku.

Tuan Imran Abdul Hamid, Wakil Negeri Perak

7. Menyokong usul politik, Wakil Negeri Perak ini menggesa agar parti menerapkan idealisma perjuangan keadilan. Beliau menuduh Barisan Nasional menjadikan Lahad Datu sebagai drama politik Barisan Nasional yang sengaja dirancang berlaku hanya tiga bulan sebelum PRU13 yang lalu. Justeru, beliau mencadangkan agar kerajaan membubarkan ESCOM yang beliau dakwa sebagai agenda politik Barisan Nasional untuk meraih sokongan rakyat Sabah.

Usul Ekonomi
Ong Kim Weng, Wakil Negeri Pulau Pinang.

1. Menolak Pemansuhan Subsidi. Wakil Negeri Pulau Pinang ini menolak cadangan Kerajaan Barisan Nasional menarik subsidi petrol dan diesel yang menjejaskan rakyat berpendapatan rendah terutamanya. Beliau juga menolak cadangan Kerajaan Barisan Nasional untuk melaksanakan pemberian subsidi petrol dan diesel secara terpilih kerana orang kaya pun berhak mendapat subsidi, bukannya hanya rakyat berpendapatan rendah sahaja.

2. Menentang Cukai GST. Wakil Negeri Pulau Pinang ini mengecam Kerajaan Barisan Nasional kerana beliau berpendapat bahawa pelaksanaan cukai GST akan menyebabkan kenaikan harga barang yang akan menjejaskan seluruh rakyat negara.

Saudari Afni Yusof, Wakil Srikandi.
3. Beliau yang bangkit menyokong usul ekonomi, sewenang-wenangnya menuduh kononnya dasar-dasar ekonomi Barisan Nasional memiskinkan rakyat. Dasar ekonomi Barisan Nasional mewujudkan jurang pendapatan rakyat negara ini, orang kaya semakin kaya, rakyat miskin semakin miskin sebaliknya UMNO mengkayakan keluarga dan kroni. Kenaikan harga barang telah membebankan orang muda yang baru membina kehidupan.

Usul Antarabangsa.
Dr. Hafiff Baharuddin, Wakil AMK.

1. Usul Menyokong Palestin. Wakil AMK ini menyatakan ikrar Pakatan Rakyat dan seluruh rakyat negara ini menyokong perjuangan rakyat Palestin dan mengecam keganasan oleh Israel.

2. Sebaliknya Dr. Hafiff mengambil lebih separuh daripada masa perbahasan untuk menghentam Barisan Nasional yang kononnya telah menzalimi Anwar Ibrahim melalui pertuduhan liwat terhadap Saiful Bukhari yang beliau sifatkan tidak masuk akal. Dr. Hafiff melaungkan ikrar, jika Barisan Nasional memenjarakan Anwar Ibrahim buat kali kedua, Angkatan Muda Keadilan akan menggerakkan kebangkitkan rakyat negara ini untuk menentang Barisan Nasional.

Azlan Che Mat, Wakil Negeri Terengganu
3. Beliau yang tampil menyokong usul antarabangsa, langsung menyeleweng dari tajuk perbahasan apabila menghentam PAS Negeri Terengganu kerana sering menimbulkan pertelingkahan dengan PKR Negeri Terengganu sepertimana pada PRU13 yang lalu. Justeru, beliau menggesa pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat menyusun semula kepimpinan di Terengganu untuk berhadapan dengan UMNO pada pilihanraya akan datang.

Usul Pendidikan
Sim Tze Sin, Pembahas Khas.

1. Merakyatkan Pendidikan Tinggi. Pembahas ini menggambarkan seolah-olah Kerajaan Barisan Nasional tidak berlaku adil dalam melaksanakan agenda pendidikan nasional dengan dakwaan kononnya ada pelajar terbaik tetapi tidak mendapat peluang melanjutkan pelajaran di universiti terbaik.

2. Pemberian Biasiswa Secara Adil. Pembahas ini juga membayangkan seolah-olah Kerajaan Barisan Nasional tidak berlaku adil dalam pemberian biasiswa kerajaan kononnya tidak diagihkan secara adil kerana ramai pelajar cemerlang tidak mendapat biasiswa sebaliknya pelajar yang hanya mendapat keputusan sederhana cemerlang diberikan biasiswa. Ini tidak adil.

3. Justeru, pembahas ini mendesak Kerajaan Barisan Nasional melakukan rombakan secara menyeluruh dasar dan sistem pendidikan negara perlu dipertingkatkan kualitinya. Beliau juga menggesa Kerajaan Barisan Nasional menyediakan bantuan kewangan yang tidak membebankan pelajar bukan seperti PTPTN sekarang. Beliau juga menegaskan, agar kursus pengajian mestilah selari dengan bidang kerjaya yang diminati dan mengikut kehendak pasaran kerja.

Amar Ghazali, Wakil Negeri Perlis

4. Beliau yang tampil menyokong usul pendidikan, mendakwa kononnya mahasiswa dan pensyarah dikongkong Barisan Nasional, sambil menggesa agar meletakkan induvidu yang memiliki kelayakan akademik terbaik untuk memegang jawatan tertinggi di universiti dan bukan atas dasar parti atau kerana mereka menyokong Barisan Nasional semata-mata.

Ulasan :
1. Pencadang usul dan penyokong usul menggunakan pentas Kongres Nasional Keadilan petang ini untuk memusatkan serangan kepada Barisan Nasional seolah-olah ini adalah pentas ceramah umum.

2. Namun, kehadiran perwakilan yang kurang memberangsang sedikit sebanyak menjejaskan kewibawaan PKR dan Anwar Ibrahim khususnya kerana gagal menghadirkan impaks sokongan ahli parti secara menyeluruh berikutan krisis Menteri Besar Selangor serta disumbang oleh ketidakpuasan hati sebahagian ahli yang mempertikaikan pemilihan parti baru-baru ini.

24 Ogos 2014, Shah Alam @Kongres PKR 2014

9.45 pagi - Ucapan penggulungan seterusnya oleh  William Leong, Bendahari Agung  Parti Keadilan. Di dalam ucapannya, William menegaskan  wang menjadi masalah utama dalam PKR dan sehingga kini masih ada Cabang-Cabang di seluruh negara yang masih tidak menyelesaikan

N40 Kota Anggerik
23.8.2014 Sabtu - 9.10pm
Dewan MPP Zon 5 Sek.16 Shah Alam.

Bicara Pimpinan Bersama YB Husam Musa Naib Presiden Pas

Ulasan;
1.Memperjelaskan senario politik
   yang berlaku di Selangor.

2.Memperakui segala krisis politik
   berikutan segala kelemahan MB
   Selangor yang sukar ditangani
   dan sikap beliau yang engkar
   dengan nasihat dan pandangan
   pucuk pimpinan.

3.Menyatakan agenda Pas yang
   besar untuk menjadikan sebuah
   parti nasional.

4.Berharap agar TSKI akur dengan
   saranan untuk melepaskan jaw
   atan kerusi MB..

5.Menyatakan pendirian tidak akan
   bergabung dengan Umno.

6.Menyokong pandangan serta kenyataan pucuk pimpinan bagi meletakkan DS Wan Azizah sebagai MB Selangor beralaskan alasan sejarah negara Islam lampau.dan mendakwa hadis dan ayat quran ditujukan kepada satu sejarah di Parsi.

Hadir:80
Hadirin luar 43%
            dalam:57%

 24 Ogos 2014, Shah Alam @Kongres PKR 2014

9.45 pagi - Naib Presiden yang baru Rafizi Ramli mengambil tempat dalam ucapan penggulungan seterusnya.

Menurut Rafizi, banyak perkara berlaku dalam masa 8 bulan yang lepas dengan pelbagai isu terutamanya isu peralihan Menteri Besar Selangor.

Dalam masa 8 bulan juga berbagai tentangan hebat diterima oleh PKR dengan serangan di pelbagai sudut terutama serangan ke atas Ketua Umum.

Rafizi juga memaklumkan bahawa buat pertama kalinya Kongres tidak mempersoal peranan Menteri Besar di Selangor dan inilah keputusan yang amat baik bagi parti (merujuk kepada pemecatan Tan Sri Khalid oleh PKR).

Rafizi menegaskan jika ada sesiapa anggota parti yang menyerang Ketua Umum di ibaratkan seperti bersekongkol dengan musuh (UMNO/BN) dan perlu tinggalkan parti (PKR) jika berterusan menyerang kepimpinan Parti.

Isu Nepotisme dalam parti (PKR) adalah topik utama perbualan masyarakat termasuk ahli parti dan beliau mengambil satu sejarah dalam kepimpinan Mahatma Gandhi dan keluarganya.

Isu MB Selangor masih belum selesai, masih ada ADUN PAS yang belum menandatangani surat akuan menyokong Das Wan Azizah sebagai MB Selangor yang baru.

Pada hari esok, Tan Sri Khalid akan mohon mengadap Tuanku Sultan Selangor dan kedengaran ura-ura Tan Sri Khalid akan mencadangkan pembubaran DUN Selangor. Beliau mengingatkan Tan Sri Khalid jangan cuba untuk menidakkan mandat rakyat dan sudah-sudahlah serta berundur secara hormat.

Di akhirnya, beliau menyeru seluruh jentera bersiap sedia dalam sebarang kemungkinan kerana UMNO/BN mahu menguburkan PKR. Dan janganlah pula ada ahli parti menyerang parti secara terang-terangan.

24 Ogos 2014, Shah Alam @Kongres PKR 2014

10.25 pagi - Shamsul Iskandar, Naib Presiden PKR yang baru seterusnya mengambil tempat dalam sessi penggulungan.

Beliau mengucapkan terima kasih kepada semua perwakilan yang memberi mandat kepada beliau dalam memegang jawatan Naib Presiden parti dan terima kasih kepada "orang lama" yang memberi peluang kepada generasi baru.

Keadilan sebuah parti yang adil mengambil kira pemecatan Tan Sri Khalid adalah satu tindakan yang tepat oleh kerana banyak isu berkaitan Tan Sri Khalid seperti bersekongkol dengan pemimpin UMNO/BN.

Shamsul Iskandar turut memuji Ketua Umum sebagai seorang yang telah berjaya mengangkat martabat negara hingga ke peringkat antarabangsa.

Shamsul turut menyatakan, banyak perkara dan kejayaan telah di kecapi oleh parti seperti menjatuhkan Tun Mahathir dan mengurangkan undi popular terhadap DS Najib (Perdana Menteri)

Di penghujung penggulungannya, Shamsul mengajak semua perwakilan menghayati sebuah tayangan video berdurasi 3 minit tentang bagaimana kepayahan seorang perwira berjuang menentang kezaliman dalam meniti kejayaan di kemudian hari.

Friday, 22 August 2014

MH17: Perjalanan akhir....

Al-fatihah dan salam takziah kepada semua mangsa MH17..

Gambar-gambar di sekitar Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah, Ipoh

Suasana sedih dan pilu di rasai oleh segenap lapisan masyarakat yang hadir bagi memberi penghormatan terakhir kepada mangsa-mangsa MH17

Pesawat Angkatan Tentera Malaysia (ATM) Hercules C130 tiba tepat pada jam 12.12 tengah hari.






 orang ramai yang sudah mula memenuhi ruang menunggu sejak dari awal pagi





salah satu daripada keluarga mangsa

Penghormatan terakhir buat mangsa MH17




22 Ogos 2014

Hari yang bersejarah buat Malaysia di mana hari ini diisytiharkan sebagai hari berkabung negara bagi menyambut kepulangan jenazah mangsa MH17. Masa bertafakur selama seminit di antara pukul 10.45 pagi hingga 11.15 pada hari ini di seluruh negara.

Sepanjang masa tafakur itu, orang ramai dan pemandu kenderaan dinasihatkan supaya berhenti selama satu minit sebagai tanda penghormatan kepada jenazah-jenazah mangsa.

Al-fatihah dan salam takziah diucapkan..



Thursday, 21 August 2014

22 August 2014: A minute’s silence

The Government has released the names of the 20 Malaysian victims on board downed Malaysia Airlines (MAS) flight MH17 whose remains will arrive in Kuala Lumpur on Friday.











Antara video raptai menyambut ketibaan jenazah

#di sebalik tragedi yang berlaku, MAS tetap di hati rakyat Malaysia..
#ayuh bangun dan terus kibarkan sayapmu MAS..

anwar ketum! please stay away from us!






may god bless america
hell no!
oppss..


Dumbass politicians try to make the Royal Highness of Sultan Selangor looks stupid and gullible.

Raja Petra Kamarudin


Lim Kit Siang and Lim Guan Eng are both firing away until today with both guns blazing to demand that Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim resign from his post


 father and son yang dah sampai tahap stupid to the max!



This is in spite of His Royal Highness the Sultan of Selangor’s very clear and very precise titah (royal command) for Khalid to not do anything or say anything until HRH is back in Malaysia on 27th August 2014.



What is wrong with these people? Why do they insist that Khalid resign today itself and leave Selangor without a Menteri Besar for the next 11 days or so? Are they saying that Selangor can function for the next 11 days without the need of a chief executive? Who will be running the state then? The Selangor Religious Department?


Or do they think that if Khalid resigns today then Dr Wan Azizah Wan Ismail can just walk into Khalid’s vacated office this Monday and start work as the new Menteri Besar of Selangor without the Sultan’s blessing and without having to be sworn in?


What if Khalid does resign today and Selangor is left without a Menteri Besar for the next 11 days and when HRH returns on the 27th he does not consent to Dr Wan Azizah taking over as the new Menteri Besar?

HRH might reject Dr Wan Azizah (you never know) and send Pakatan Rakyat home and ask them to come back later with two or three alternative names. Pakatan Rakyat will then have to call for a meeting and PKR, DAP and PAS will have to discuss the matter of the two or three other names and come to a consensus on the matter.

What if Pakatan Rakyat cannot reach a consensus and this disagreement drags on for another few weeks or even months? Who will be running Selangor in the meantime?


And even if Pakatan Rakyat does come to a consensus and agree on two or three alternative names but when these names are handed to HRH there is still the possibility that HRH would reject these names and ask Pakatan Rakyat to go home and come back, yet again, with alternative names.


Demanding that Khalid resign immediately without resolving the next step — that is, who will take over when he does resign — does not appear to be the type of thinking of sensible politicians.


Or do they think that once Khalid resigns and Selangor is left without a Menteri Besar for the next 11 days HRH can be pressured into just accepting Dr Wan Azizah without further ado because a gun would now be at HRH’s head.


I doubt HRH can be blackmailed in that manner. HRH might just dissolve the Selangor state assembly seeing that the state no longer has a Menteri Besar for almost two weeks. What makes you think HRH can be blackmailed into accepting Dr Wan Azizah?


And all this talk by opposition leaders, NGOs, lawyers, etc., that Khalid lied to HRH and Khalid deceived HRH, and so on, is an insult to HRH. Are you suggesting that HRH is stupid and gullible? Are you saying that HRH does not have a brain in his head and Khalid can just pull the wool over HRH’s eyes and be taken for a ride and treated like a sucker?


This allegation actually hurts HRH more than it hurts Khalid. The opposition leaders, NGOs, lawyers, etc., are insinuating that Selangor has a stupid bumpkin for a Sultan.


I would be very careful about this continuous insult against HRH lest HRH decides to refuse all requests for an audience until and unless all these people prostrate with their heads to the ground and beg forgiveness for their uncouth and arrogant comments.


And stop telling the Sultan to fuck off by demanding Khalid’s resignation. It is HRH who told Khalid to stay.


Tidak sopan dan biadap, as the Malays would say. I think the opposition and opposition NGOs and lawyers are getting too big for their shoes. They think that just because they won the state in 2008 and 2013 they no longer need to be civil towards the Palace.


Well, in that case, think again.


sumber: http://www.malaysia-today.net/dap-tells-the-sultan-to-fuck-off/



Wednesday, 20 August 2014

Sex Scandals & Nepotisme Between DSAI And BN


It appears that Anwar’s big brother, the US, is fed up with his antics in Malaysia. At first the US were supportive of the Malaysian opposition leader, thinking he was a better ally than the Malaysian government. However, the Obama administration recently have been distancing themselves from their once upon a time ‘darling.’

Abraham Lincoln once said that if you want to test a man’s character, give him power

Anwar was given power and he failed the test miserably. Instead of proving to Malaysians that he was a better option than the current government, he proved to everyone that he was not only incompetent, but also a hypocrite and corrupt. All those accusations that he flung at the ruling coalition, he was guilty of himself. He claims that the the ruling coalition are greedy bastards who practice nepotism. Yet, in his own political party, his wife is the president and his daughter is the vice-president, and he is the puppet behind the two of them, his justification is that they are a team. So when others do it it’s nepotism, but when Anwar Ibrahim does it it’s called a team. Seriously? He was even accused by his former friend and supporter, Zaid Ibrahim, a respected Malaysian lawyer, of rigging internal elections. Remember Anwar, when you point one finger at someone else there is four pointing back at you.

You see when an American politician screws up in his private life or with his family through a sex scandal or a divorce. The family will come out with the truth, apologize, and stand by each other. Anwar Ibrahim’s family is riddled with scandal from Anwars’s sodomy scandal to his married daughter’s alleged affair with another married man. Instead of standing together and coming out with the truth, to this day Anwar’s wife has refused to comment or acknowledge her husband’s scandal. His daughter, an adulterer, who is the vice-president of his political party, also refuses to comment about her impending divorce with her husband of 10 years. According to Anwar’s daughter, it was no one’s business but hers. Let’s take a moment to digest that, Anwar’s daughter is the vice-president of a political party, therefore making her a political figure, thus a public figure. I am not sure how it is done in Malaysia, but in the rest of the world, the lives of public figures, ESPECIALLY politicians are an open book. People deserve to know the intimate details of the lives of the people they are voting for. By not being honest with her people about her life, she is lying to them. Here’s a message for you NurulIzzah, it is their business, it’s everyone’s business, that’s the price of power, and if you could not handle it then you should not have taken the position.

Another reason we are fed up with Anwar Ibrahim, is that he is self-destructive. His greed and ambition are causing his political party to self implode. He keeps on saying that it’s all a smear campaign against him. When asked why he did not want to provide the courts with a sample of his DNA to prove his innocence? His answer – it’s a smear campaign. Actually he was scared that the truth would come out, Anwar Ibrahim’s scandalous ways are genetic. Apparently, Anwar Ibrahim was born out of a scandalous affair between his father, Hj Ibrahim, and a nurse. Guess the apple doesn’t fall so far from the tree after all. When Zaid Ibrahim spoke out against him? It was a smear campaign. When there was a petition to the Obama Administration sent by B’nai B’rith International asking the government to cut all ties with Anwar Ibrahim for his anti-Semitic comments. Yep, you guessed it – smear campaign. To Anwar Ibrahim he is a martyr, it’s him against the world. But come one man, how many times are you going to play the victim card. Seriously, come up with something new.

So in the Ibrahim family, Daddy’s sex maniac and a greedy moron who can’t keep it in his pants long enough to actually run a state and a political party. Daughter dearest is an adulterer, which according to hudud law, which is an extreme version of Islamic law that her father wants to implement by cohorting with the Pan Malaysian Islamic Party, means she should be stoned to death. So where is mommy dearest in all this? As President of the political party surely she has a lot to say about the state of her family and her husband’s indiscretion. Surely she stood by her man and vehemently denied that he was not a bad guy and that she still loved him. Nope. Apparently mommy dearest hasn’t even bothered to watch her husbands sex tape. When asked about her husbands little affair with the prostitute, she told the media that she married Anwar because she had a dream of his face being on election posters. Wait. What? She didn’t even answer the question!! Was she high during the interview? People are asking her about her husband’s sex scandal and she’s taking a trip down memory lane? What is up with this family??

Hey Malaysia, do you really want your first family to be this family. I mean you have so many families to choose from! Hell, even the Adams Family and the Kardashians would make a better first family. Guys, get your heads out of the sand, we did, and we realized that your opposition leaders are whack jobs.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...