Tuesday, 31 July 2012

PAS KENA "PELEMPANG MAUT"


Hahaha..bak kata orang, 
"Kan dah kena pelempang!!!"
Jangan buat tuduhan melulu: SPR

Dakwaan PAS pemilih sama boleh undi 2 kali tak benar
Putrajaya: Pihak yang meragui sesuatu perkara dalam daftar pemilih Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) diminta tidak membuat tuduhan bersandarkan kepada penemuan sendiri. Sebaliknya, mereka perlu tampil dan mengemukakan bukti agar SPR dapat melakukan siasatan di lapangan selain menyemak dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), demikian menurut kenyataan suruhanjaya itu, semalam.

Kenyataan pembangkang tak benar dan tanpa bukti
Dalam perkembangan berkaitan, siasatan SPR berhubung kenyataan Setiausaha Jabatan Pilihan Raya PAS Selangor, Wan Mohamad Ghazali Mahmood bahawa individu bernama Jarmiah Abu Talib boleh mengundi dua kali kerana memiliki dua MyKad yang sah, adalah tidak benar dan dibuat tanpa bukti.

Kenyataan itu disiarkan Harakah dalam isu bertarikh 30 Julai hingga 2 Ogos 2012 pada muka surat N22 dengan tajuk ‘Misteri Pengundi Dua MyKad Didaftarkan Dua Kali Sebagai Pemilih’.

Kenyataan menjelaskan, siasatan SPR mendapati individu yang dimaksudkan adalah dua orang yang berbeza dan masing-masing memegang nombor MyKad 49032-08-5370 dan 470321-08-5540. 

Menurut kenyataan itu, pegawai SPR sudah ke rumah individu berkenaan dan mendapati pemilik kedua-dua MyKad adalah adik-beradik yang berkongsi nama sama tetapi memiliki tarikh lahir, nombor kad pengenalan lama serta MyKad 12 angka berbeza.

Semakan dengan JPN mendapati pemegang kedua-dua nombor kad pengenalan adalah orang berbeza kerana memiliki rekod cap jari berbeza, oleh itu, mereka adalah warga negara dan pengundi yang sah di sisi undang-undang. - BERNAMA

INFO:
  • Dua orang yang berbeza, berkongsi nama sama.
  • Miliki tarikh lahir, nombor kad pengenalan lama dan MyKad 12 angka berbeza. 
Sumber : BH Online

(Berita Fitnah dalam Harakah : "Menurut Wan Mohamad, ketika dikunjungi di rumahnya oleh petugas pilihan raya PAS, Jarmiah mengaku mempunyai dua MyKad yang didakwa diberi individu tertentu".)  - ini fitnah semata-mata!!!

Cuba anda bezakan 2 paparan di bawah ini :


 ADA APA-APA MASALAH DENGAN YANG INI PULAK??


SUKAHATI MAK BAPAK DIA LAA NAK BAGI SAMA NAMA KAA...LU ORANG PAS MENYIBOK PASAL APE?? 

SPR, NAK TUNGGU APA LAGI...SAMAN LA PAPER 'HARAMKAH' NIE !!!
TAU KERJA NAK MEMFITNAH JER.

* Lempang laju-laju dengan tapak tangan yang basah, pipi lagi terasa perit dan pedih. Nak kena??

apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!!

Monday, 30 July 2012

GEMPAR KENYATAAN!!!! USTAZ KAZIM




BERKATA BENAR TIDAK AKAN MEMENDEKKAN NYAWA SESEORANG
MENJADI SEORANG PENAKUT JUGA TAK AKAN MEMANJANGKAN NYAWA SESEORANG ITU..BILA AJAL DATANG, TAK KIRA USTAZ MANA PUN YANG PASTI BERKATA BENAR ADALAH SUNNAH NABI S.A.W....



Wallahualam....

SOLAT JUMAAT DI HARI SABTU??!!

PELIK TAPI BENAR!!! TEMAN BERDOA SUPAYA BENDA NIE TAK BERLAKU KAT MALAYSIA.

Tapi, memang dah berlaku kat dalam dunia ni pun..kat Azerbaijan, negara yang majoritinya beragama Islam berfahaman Syiah dan merupakan negara Islam pertama yang mengamalkan sifat sekularisme dalam sejarah Negara-Negara Islam. Baca selanjutnya  >>DI SINI<<


-Gambar Hiasan-
Di Azerbaijan, Jawatankuasa Kebangsaan Bahagian Urusan Agama Republik Azarbaijan telah memerintahkan kepada para khatib masjid di seluruh negara itu untuk melaksanakan solat Jumaat pada hari Sabtu.

Mengikut berita di Harian Metro Online, Arahan itu dikeluarkan pada 30 Jun yang lalu.

Alasan pemindahan tersebut kerana dinilai mengganggu jam kerja, di mana hari Jumaat di Azarbaijan adalah hari kerja rasmi negara itu. Menurut pemerintah Azarbaijan, pemindahan solat Jumaat ke hari Sabtu diharapkan dapat mengurangkan beban para pegawai dan pekerja pemerintah.

Menganggapi alasan pemerintah, khatib Masjid Masyhadi Dodosh, H Shahin Hasanali mengatakan, pemindahan tersebut dinilai sebagai sebuah sentimen politik semata-mata.

“Pemerintah risau solat Jumaat menjadi medan pendidikan politik yang boleh menggugat kewibawaan pemerintah. Solat Jumaat tidak boleh dipindahkan hari sesuka hati,” ujarnya.

Tapi biler Teman carik, arahan ni dah keluar sejak 4 Mac 2012 yang lalu, >>KAT SINI<< . (yang ini bahasa Azerbaijan, Teman tak paham ape pun..)

Antara arahan tersebut ;

"State Committee of Religious Affairs" of Azerbaijan ordered mosques to hold Jumu'ah (Friday) Prayer in Saturday! They have said the reason of this decision is that Friday in Azerbaijan is a working day and isn't holiday, So holding Jumu'ah Prayer causes problems."
 
Apa yang Teman risau benor nie, sekiranye lah kan (Na'uzubillah) Kerajaan BN sekarang nie tewas kelak. Maka pihak yang berwajib nanti amat mudah untuk buat benda-benda macam nie..

"Bukan ker ada PAS?" 
Hangpa tengok la, Kerajaan nak buat sekolah Agama Rakyat pun depa nie bantah. ikut telunjuk Parti Kafir Lakhanat DAP tu.

PAS nak buat Hudud, nak wujudkan Negara Islam..bla bla bla Islam..kena paksa tukar.
Sape yang arahkan? Parti Kafir lakhanat DAP tu ler.. nak bertanding Parlimen pun kerusi kena 'pancung' tinggal 66 kerusi jer, inikan pulak nak buat Negara Islam..Agak nye selama nie BN memerintah tak jaga Islam ker??

"Parti lagi sekor tu, PKR pi mana???"
Dia ni pi main China Doll saja laa..Asalkan si tok ketua tu jadi PM sudahla. Memang pun parti sekular. LGBT lagi. Depan belakang pun sebat..memang terukk...

Parti Kafir Lakhanat DAP ?? Raja-Raja Melayu dengan Agong pun nak dihapuskan..inikan pulak nak bela Orang Melayu dan Islam!!! Sampai qiamat laa gamaknyer tak kan dibuat.

Pada pandangan Teman, anda semualah yang akan menentukannya kelak (PRU ke13).

* Insya-Allah, selagi BN kekal sebagai Kerajaan Malaysia, Yang DiPertuan Agong sebagai Ketua Agama Islam di Malaysia, selagi itulah Malaysia akan kekal sebagai sebuah Negara Islam Yang Berdaulat!!! AMIINNN..


apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!!

Wabak H1 N1 kembali menular???

Apakah itu H1N1?




   H1N1 - Asal Usul

'H' bermaksud Hemagglutinin protein
'N' bermaksud Neuraminidase protein

Viral novel influenza type A H1N1. ianya berasal dari virus avian flu (selsema burung H5N1) yang telah menjangkiti babi @ khinzir dan telah bergabung dengan swine flu (yang sepatutnya hanya menjangkit ternakan babi sahaja) dan telah evolusi (mutasi) untuk penyesuaian diri di dalam 'host' yg lebih tinggi di dalam rantaian makanan @ manusia.

H1N1 yang kini merebak diserata dunia mempunyai genetik daripada empat elemen virus flu yg berbeza - North American Mexican influenza, North American avian influenza, Human Influenza dan Swine Influenza yang sering ditemui di Asia dan Eropah. Strain baru ini didapati terhasil daripada susunan semula virus daripada manusia, babi dan burung.

Sejarah

Sejarah menunjukkan bahawa variasi dari virus H1N1 menyebabkan 50-100 juta orang menjadi korban sewaktu wabak Spanish Flu Pandemic melanda pada tahun 1918-1919. Namun begitu, vius ini telah dikesan semula pada pertengahan April 2009 di bandar Mexico, dan pada 26 April 2009, virus ini telah mula merebak dengan kes-kes dilaporkan di Kanada, Us, New Zealand, UK, France, Spain dan Israel.

Pada 29 April 2009, WHO menaikkan amaran pandemik kepada Peringkat Ke Lima dan seterusnya, pada 11 Jun 2009, WHO meningkatkan peringkat amaran kepada Fasa Ke Enam, dimana kes jangkitan Influenza A H1N1 telah mencecah hampir 30,000 serata dunia, dan diisytiharkan sebagai kes pandemik global. 


Punca-punca H1N1   


 Sanggap sungguh pompuan nihh...


Aduahai dik oiii.....


Macam tak de benda lain nak cium..

Geli gelemannyeeeee.....

*
&
^
%
$
#
@
!
+
_
)
(
*
&
^
%
$
#




Tapi yang lebih merbahaya adalah puak- puak kat atas ni....

Di Dataran Ipoh malam tadi, kita dikejutkan dengan suara dari ‘hailer’ dari sebuah kenderaan pacuan 4 roda. Seperti biasa isu-isu yang dibangkitkan adalah bersangkut paut dengan politik atau lebih khusus lagi kelemahan parti BN.

Terdapat 2 persoalan disini, iaitu sejak bila Dataran Ipoh mewujudkan ‘speaker corner’ dan yang lebih utama lagi sejak bila pula DAP memperjuangkan hak-hak orang Melayu.

Kumpulan ini juga menyebarkan risalah-risalah yang kononnya UMNO sudah 54 tahun mengkhianati orang-orang Melayu. Sungguh mengejutkan kerana sudah seperti berada dalam kempen pilihanraya pula.


Mereka tidak segan silu memberikan risalah itu pada setiap pengunjung yang lalu-lalang dikawasan Dataran Ipoh.

Malah tertera secara jelas dan terang dari mana datangnya risalah-risalah ini iaitu dari pejabat DAP di Medan Istana. Perkara yang berbangkit di sini adalah kenapa baru sekarang dan secara tiba-tiba DAP mahu menampilkan imej sebagai sebuah parti yang kononnya memperjuangkan nasib hak-hak Melayu.

Amat janggal bila dilihat pada risalah tersebut, yang diperjuangkan, yang dijadikan isu hak orang Melayu tapi yang memperjuangkannya pula adalah satu parti yang lebih dikenali sebagai satu parti chauvinis Cina?

Sepatutnya komuniti Melayu sedar secara cepat yang semua ini hanyalah satu perbuatan untuk menangguk di air yang keruh. Semuanya hanya untuk kuasa politik. PRU13 yang semakin hampir ini dapat dilihat akan menjadi pertembungan yang amat hebat berbeza dengan pilihanraya-pilihanraya sebelum ini.

Sudah pelbagai cara yang hendak digunakan dari ‘cyber warfare’ hingga kepada perancangan mini ‘Tahrir Square’ di Dataran Merdeka tempoh hari, namun syukur kepada Tuhan kebanyakan masyarakat Melayu masih boleh berfikir dengan waras dan tidak terpengaruh dengan sentimen-sentimen yang tidak masuk akal yang dimainkan oleh mereka.

Pihak berkuasa tempatan juga patut memberi perhatian kepada perkara-perkara seperti ini kerana Dataran Ipoh yang menjadi tumpuan masyarakat Ipoh untuk menjamu selera pada waktu malam tidak sepatutnya menjadi sebuah medan pertempuran politik untuk parti-parti seperti ini.

Jangan jadikan Dataran Ipoh seperti Dataran Merdeka ketika Bersih 3.0 dahulu.
Dipetik dari Sungai Rapat Online 

P/S : Harap-harap tak berjangkit pada kita semua...moga-moga Allah merestui perjuangan penyatuan bangsa MELAYU..

Friday, 27 July 2012

Barang baik punya...mesti tengok!!!!

Gambar-gambar di bawah ini menunjukkan kepada kita bahawa setiap kejadian itu ada hikmahnya.Setiap kejadiannya mengkehendaki kita berfikir sejenak tentang kebesaran Allah s.w.t betapa di dunia ini penuh dengan warna-warni kehidupan.

Satu badan dua KEPALA...




Apa yang boleh kita simpulkan berkenaan gambar ular di atas?

Yang ini bagaimana pendapat anda? Warna sungguh menarik..




Betapa sempurnanya kejadianNya...






Bolehkah agak-agaknya berkerjasama?


Adakah lagi perlahan pergerakannya?

 !
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!




 Tapi kalu tengok yang ni dua-dua kepala x boleh pakai...satu nak putar belit,satu lagi nak depan belakang..!!


 Ni sorang lagi nak harap dua kepala lutut dah tak boleh pakai dah...dua-dua bering dah kong....harap wilcha je..


Yang ni pulak kata kepala lutut dia rosak disebabkan oleh polis...satu kepala lagi cakap komunis pejuang negara...abang mat norma sihat ke?....


 Tapi yang paling penting kita mesti gunakan otak yang dalam kepala kita ini....undi untuk SIAPA?

Wassalam.......


MIMPI TAK SUDAH


DULU KATA PUTRAJAYA PROJEK MEGA MEMBAZIR DUIT RAKYAT
NOW KATA # TUHAN MENYURUH PAKAT KO PUTRAJAYA  



Thursday, 26 July 2012

YAHUDI YANG PATUT SEMUA UMAT ISLAM TAHU







Antara Fakta Tepat Tentang Yahudi

Terlalu banyak yang kita tidak tahu akan perihal Negara Israel dan Yahudi bangsanya. Marilah kita selusuri satu demi satu rahsia itu.

1. Tahukah anda bahawa selain bangsa yahudi, tidak dibenarkan membeli atau menyewa tanah di Israel?

2. Tahukah anda bahawa setiap bangsa yahudi yang ada di setiap Negara di seluruh dunia menjadi warga Negara Israel secara automatik? Sementara warga Palestin yang lahir di tanah negerinya sendiri sejak puluhan abad yang lalu terus diusir ke luar dari Palestin?

3. Tahukah anda bahawa penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel harus menggunakan kenderaan yang dicat dengan warna khas untuk membezakan antara bangsa yahudi dan bukan yahudi?

4. Tahukah anda bahawa Jerusalem bahagian timur, Tebing Barat, Gaza dan dataran tinggi Golan dianggap oleh masyarakat antarabangsa khususnya barat dan Amerika sebagai kawasan yang dijajah Israel dan bukan merupakan sebahagian daripada Israel?

5. Tahukah anda bahawa Israel memperuntukkan 85% air bersih hanya untuk bangsa Yahudi dan membahagikan 15% sisanya untuk seluruh penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel? Secara realiti, Israel memperuntukkan 85% air bersih hanya untuk 400 penduduk yahudi di Hebron, sementara 15% sisanya diberikan kepada 120 ribu penduduk Palestin di daerah itu?

6. Tahukah anda bahawa Amerika menyalurkan dana 5 billion US dari penghasilan hutangnya setiap tahunnya untuk menyumbang kepada Israel?

7. Tahukah anda bahawa Amerika terus memberikan bantuan ketenteraan kepada Israel sebesar 1,8 billion US setiap tahunn? Dan tahukah anda bahawa jumlah sebesar itu sama dengan sumbangan Amerika kepada seluruh Negara di benua-benua Afrika?

8. Tahukah anda bahawa Israel juga menunggu bantuan perang tambahan sebesar 4 billion US dari Amerika yang terdiri dari pesawat pejuang F16, Apache dan Blackhawk? Dan kerana Amerika merupakan Negara gabungan utama bagi Israel, maka ia wajib memberikan semua kemudahan yang diminta Israel untuk menjamin kewujudannya.

9. Tahukah anda bahawa kerajaan Amerika telah menekan Kongres tentang pelanggaran Israel dalam penggunaan senjata yang mereka sumbangkan? Khususnya pada tahun 1978, 1979 dan tahun 1982 pada perang di Lubnan dan penggunaan senjata nuklear pada tahun 1981.

10. Tahukah anda bahawa Israel adalah satu-satunya Negara di Timur Tengah yang menolak menandatangani larangan pembangunan senjata nuklear? Dan menolak Pasukan Siasatan PBB untuk memeriksa tempat persembunyian nuklearnya?

11. Tahukah anda bahawa sebelum Israel wujud pada tahun 1948, mereka telah memiliki kilang pengembangan senjata nuklear?

12. Tahukah anda bahawa Pegawai Tinggi Israel di Jabatan Tentera mereka mengakui secara terang-terangan bahawa tentera Israel membunuh semua tahanan perang Palestin tanpa proses pengadilan?

13. Tahukah anda bahawa Israel telah menyerang tempat kediaman Diplomat Amerika dan menyerang kapal perang Amerika Liberty di perairan antarabangsa pada tahun 1967? Walaupun serangan itu membunuh 33 tentara Amerika dan melukai 177 lainnya, tetapi Amerika sama sekali tidak melakukan sebarang tindakan terhadap Israel? Hanya dengan alasan bahawa tentera Israel tersalah sasaran? Bayangkan kalau serangan itu dilakukan oleh Negara Islam?

14. Tahukah anda bahawa Israel merupakan Negara yang paling banyak mengabaikan resolusi negara PBB? Jumlah resolusi yang diabaikan oleh Israel mencapai 69 buah. Bayangkan seandainya satu Negara Islam mengabaikan 1 resolusi PBB, apa yang akan dilakukan oleh Amerika?

15. Tahukah anda bahawa pemerintah Israel menggunakan system politik pemeliharaan terhadap identiti rakyat yahudi agar tetap menjadi warga Negara itu?

16. Tahukah anda bahawa Mahkamah Agung Israel telah menetapkan Perdana Menteri Ariel Sharon sebagai terkecuali dalam kes pembunuhan Shabra dan Syatilla pada 16 September 1982 di Lebanon yang telah membunuh lebih dari 1000 orang Palestin terdiri dari anak-anak, wanita dan orang tua?

17. Tahukah anda bahawa pada tarikh 20 Mei 1990, seorang tentera Israel menyuruh para pekerja Palestin yang sedang menunggu bus di Halte untuk duduk berbaris di atas tanah, setelah itu ia menembak mereka dari jarah setengah meter? Tahu pulakah anda bahawa pemerintah Israel menyatakan tentera itu tidak bersalah dan bahkan mendapat penghargaan khusus dari pemerintah Israel?

18. Adakah anda tahu bahawa sehingga tahun 1988, semua kilang dan pejabat di Israel hanya boleh melampirkan keterangan pekerjaan dengan kata-kata: “pekerjaan hanya untuk bangsaYahudi”, ” pekerja hanya boleh dipilih dengan syarat dia berbangsa Yahudi”?

19. Tahukah anda bahawa Jabatan Luar Negeri Israel membayar 6 jabatan media Amerika untuk menerbitkan imej positif Israel kepada masyarakat Amerika dan Eropah?

20. Tahukah anda bahawa Sharon mengajak Parti radikal Molodeit untuk menjadi gabungan utama dalam kabinetnya? Padahal parti itu beridealogi radikal dengan tujuan untuk membesihkan Israel dari luar kawasan yahudi dan pengusiran secara paksa seluruh warga Palestin dari Israel?

21. Tahukah anda bahawa Perdana Menteri Israel pertama, David Ben-Gorion sepakat dengan langkah pengusiran secara paksa seluruh rakyat arab dari Israel?

22. Tahukah anda bahawa Rahib besar di Israel Ofadya Yosef yang juga pengasas Parti Syas (parti ketiga terbesar di Israel) menyokong aksi tentera Israel untuk membunuh warga Palestin?bahkan ia mengeluarkan fatwa radikal pada hari raya paskah yang lalu dalam wawancaranya di sebuah rangkaian radio terbesar di Israel: “Tuhan akan membalas semua kejahatan warga arab, Tuhan akan menghancurkan keturunannya, menghabiskannya dan menghancurkan tanahnya dan Tuhan akan membalas mereka dengan azab yang pedih. Oleh itu dilarang semua bangsa yahudi untuk memberikan rasa kasih sayang kepada warga arab, dan wajib bagi setiap yahudi untuk menembak mereka dan senjatanya hendaklah dihalakan ke arah dada dan kepala setiap warga arab untuk menghabiskannya, kerana mereka itu makhluk yang jahat dan terkutuk “… …

23. Tahukah anda bahawa pelarian Palestin terbesar di dunia?

24. Tahukah anda bahawa penduduk Kristian Palestin bersatu dengan penduduk Palestin muslim untuk melawan penjajah yahudi?

25. Tahukah anda, walaupun Mahkamah Agong Israel sudah mengeluarkan keputusan pelarangan penyeksaan dalam proses pemeriksaan, tetapi Shinbet (Badan perisik Israel) tetap terus menyeksa setiap pejuang Palestin dalam proses pemeriksaannya?

26. Tahukah anda bahawa walaupun Israel terus mengganggu proses belajar mengajar dan merosakkan seluruh prasarana pendidikan penduduk Palestin, tetapi penduduk Palestin tetap menjadi Negara terbesar di dunia yang penduduknya bergelar doktor falsafah. Hal ini dilihat dari jumlah purata penduduknya.

27. Tahukah anda bahawa setiap manusia mempunyai hak yang sama yang dijamin oleh undang-undang HAM antarabangsa yang diterbitkan pada tarikh 10 Disember 1948? Tetapi tahukah anda bahawa undang-undang itu sama sekali tidak berlaku bagi penduduk Palestin? kerana dihalang dengan ditandatangani oleh perikatan OSLO?

28. Tahukah anda bahawa majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan bahawa serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri mereka?

29. Tahukah anda bahawa Israel sebagai Negara penjajah sama sekali tidak terikat dengan konvension Geneva untuk menjaga hak-hak dan keselamatan warga awam Palestin?

30. Tahukah anda bahawa perintah Perdana Menteri Israel Ariel Sharon sudah tidak dituruti lagi oleh tentera Israel? Salah satu contohnya adalah ketika ia melarang tentera Israel untuk melakukan genjatan senjata dan dilarang menembak, tetapi tentera Israel terus menyerang, menembak rakyat awam Palestin dan menghancurkan tempat tinggal mereka. Insiden paling memilukan andalah pembunuhan tiga wanita Palestin, padahal mereka sedang berada dalam khemah pelariannya?

31. Tahukah anda bahawa Israel terus melakukan pebagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al-Aqsa dan Qubah As-Sakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

32. Tahukah anda bahawa Presiden Afrika Selatan Nelson Mandela mengatakan bahawa Israel adalah Negara rasisme dan apartheid seperti keadaan Afrika Selatan sebelum beliau memerintah? Israel sememangnye jahat dan teruk.

"Saya boleh menghapuskan semua bangsa yahudi ketika saya berkuasa, tapi saya tinggalkan sedikit untuk kamu mengenali siapakah sebenarnya bangsa yahudi dan mengapa saya membunuh mereka."
- Adolf Hitler-









'AHLI SYORGA' PUN DAPAT BONUS!!!


Teman ucap tahniah dan terima kasih kerana PM Najib bagi Bonus kepada semua kakitangan awam dan jugak pesara kerajaan sempena Hari Raya yang tak lama lagi..Nampaknya PM kita nie memang seorang yang ikhlas dan berhati mulia dalam mendengar keluh kesah 1.27 juta penjawat awam dan 657,000 pesara kerajaan di Malaysia.


Tapi yang teman kelakar sangat nie, puak-puak PAS pun duk nak putar belit citer, lepas terawikh, sempat lagi bergosip. "Orang PAS pun dapat Bonus jugak " aikkk...bilamasa pulak PAS umum Bonus? daripada sape? untuk sape??

Rupenyer, bile teman pikior punya pikior, teman hampir terlupa yang puak-puak PAS atau 'Ahli-Ahli Syorga' dalam PAS nie pun Pesara Kerajaan jugak kan...Tak caya korang boleh baca kat  >>SINI<< Itu baru sikit yang kononnya agak glamour la..rasanya ramai lagi kat luar sana tuu..

Itu ler manusia Melayu Islam..mudah lupa..dulu depa-depa nie kerja dengan Kerajaan BN. tapi bila pencen masuk pembangkang, sokong pembangkang, masuk PAS sebab nak ke Syorgaa!! tapi bila PM umum Bonus RM500, ambik jugak. confirm ambik punyalah. Iye laa, nak harap duit Tabung Milo @ Duit Songkok sampai Kiamat tak kan dapat!!

Teman nak tengok ada tak di kalangan puak-puak nie yang berani pulang semula Bonus RM500 yang PM umum semalam tu.kihkihkih...
tak ada makne nyer teman nunggu..

Teman tau, PM kita memang iklhas nak bagi Bonus Raya 2012 ni tak kira apa pun fahaman politik. 

Yang penting, PM nak menghargai kakitangan kerajaan dan juga pesara kerajaan. 

Terima Kasih PM Najib!!!


* Kalau BR1M pun depa ni sapu.
   Baucer Buku 1Malaysia & IPT anak-anak depa sapu.
   Duit Felda semuanya disapu.
   Kat KR1M pun barang dapur murah depa sapu.
   Inikan pulak dapat Bonus Raya RM500!!! Lagi laa sapuuu!!!


apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!!

Wednesday, 25 July 2012

UFB Vs Tantawi - Debat: PRU 13: Orang Muda Pilih Siapa? - 19/07/2012 (Fu...



Orang Muda Pilih Siapa ?
Besor tertarik dengan kenyataan kawan sesatu Pasar Ramadan dengan besor pasal puak berideologi PAS ni..dia kata disebabkan ketatnya lebai depa ni kat kepala sampai otak pun jadi sempit..dia kata la..langsung tak boleh terima kenyataan yang selama ini depa duduk di Malaysia..bukan duk di Thailand.  Depa ni tak perasan ke perkembangan kemajuan Malaysia nie sejak Merdeka sampai la sekarang..dulu nak habaq mai..punya susah nak makan..teringat kata-kata Bos Besor, orang dulu makan Ubi Gadong..( betuii ke ubi tu kang naya kena gelak ngan bos besor ) silap haribulan salah cara proses nak makan, boleh putus nyawa...Dulu gaji graduate tak sampai seribu pun..walaupun barang ada tapi masih tak mampu..nak beli motokar pun ketaq habis sendi-sendi nie...
Sekarang dunia dah berubah...berlalu nya masa manusia semakin alpa dan lupa akan pengorbanan orang2 dulu..
Besor bersykur walaupun tak kaya namun diatas doa doa arwah tok tok besor dulu la yang membuat besor rasa nikmatnya anugerah ALLAH pada kerajaan sedia ada..
Kepada pengundi ATAS PAGAR, janganlah disebabkan ideologi PAS yang menjadikan ISLAM sebagai Tapak, tergadai maruah ISLAM....kepada PAS Extrem, ALLAH tak pandang parti, ALLAH tak pandang ketajaman hujah, ALLAH tak pandang putar belit ..yang ALLAH pandang iman dan amal kita semua..

Dengan itu, dengarlah debat PRU 13 sebagai tanda aras pemikiran semua....

HOT!! TANAH KUBOR PUN UMNO NAK SAPU??!!

Teman malas nak citer panjang sebab nie Bulan Puasa.
Tapi peliknya puak-puak pembangkang ni masih laa dok ungkit citer fitnah-fitnah macam tajuk kat atas tuu..sakit ati Teman bace..


Pasal tanah kubor kat Kampung Ara Payong, Batu Gajah, Perak. kebetulan pulak dalam kawasan ADUN Sungai Rapat, YB Hamidah. memang panas laaa..
Memula puak-puak pembangkang ni, biasalaaa, PAS. Depa kata Kerajaan Negeri Perak batalkan rizab tanah kubor tu untuk tujuan pembangunan. (PAS - Fitnah dulu..lepas tu biar sampai orang percaya.)

Teman baca la semua citer citer tu kat blog pembangkang. kalau nak tau citer klik  >> SINI<<  dengan lagi satu citer kat >>SINI<< . ikut citer memang dahsyat la kann..kalau orang yang tak tau ujung pangkal rasanya tergugat gak D.O kat Batu Gajah tue. Pasal tanah kubor orang Islam ni jangan main-main.

Tapi adela satu blog Sungai Rapat Online yang amik inisiatif untuk jawab benda nie sebelum makin jadi parah akibat fitnah dan tohmahan yang dibuat oleh puak-puak PAS ni kepada Kerajaan Negeri Perak.

Yang buat citer ni Media Perak, milik Pembangkang yang dikatakan ada 60 orang staff jika nak dibandingkan dengan blog Sungai Rapat Online ni yang single-mingle menangkis fitnah pembangkang!! Caya laa bro..

Citer dia macam nie :

Sebelum Sungai Rapat Online (SRO) nak jawab isu ini, SRO terpaksa baca fitnah ini dalam Media Perak sepenuhnya. Dalam perenggan 1 pembuka kata dalam Media Perak seperti dibawah:

Sebagai portal ini standard Media Perak yang mempunyai lebih 60 orang staff menulis. Apakah ini telah diajar oleh pemimpin cina DAP untuk menanamkan kebencian terhadap pemimpin Melayu.

Kalau kau kata mampuih pi la pada Ngeh dan Nga,  SRO sikit pun tak ambil hati malah SRO lagi suka. Tapi apa nak buat bila sudah jadi balaci cina DAP inilah jadinya.

Inilah surat yang dijadikan sebagai modal untuk memfitnah kerajaan dan pejabat Tanah dan Daerah Batu Gajah. Nama yang bertanda bulat itu adalah Setiausaha Tanah Perkuburan Kariah Masjid Sungai Terap iaitu Musa bin Ghazali.

SRO tidak mahu menuduh cerita ini bermula dari Musa kerana setahu SRO Musa seorang yang cukup baik dan tidak akan menyebarkan fitnah sebegini tanpa apa-apa bukti. Dia juga seorang yang alim.

Fitnah kononnya:

salah seorang pembaca Mediaperak telah menghubungi Media Perak untuk menunjukkan lokasi tanah perkuburan tersebut dan apakah yang telah berlaku? Tanah perkuburan yang dimaksudkan terletak di Mukim Sungai Terap dalam daerah Kinta. Dengan lebih tepat, ia terletak di Batu Gajah. Tanah perkuburan seluas 25.69 hektar (63 ekar) ini dikenali sebagai Tanah Perkuburan Islam, Kampong Ara Payong, Batu Gajah. Pengistiharan sebagai Tanah Perkuburan Orang Islam telah diwartakan pada 12 Februari 1998.

Mengapakah pewartaan tanah kubur ini ditarik balik? Ini yang menjadi tanda tanya dan yang paling mengejutkan, tidak ramai yang tahu tentang hal ini…termasuklah penduduk sekitar.


Kebetulan berdekatan dengan tanah kubur adala pulak projek perumahan, hotel, terminal bas dan teksi.....memang sahlah YB Dato Hamidah sudah sapu tanah kubur Yob?????????? 

Asal ada jer projek sekitar Batu Gajah itu YB Dato Hamidah punya, sehingga ada penduduk repair rumah pun itu rumah YB Dato Hamidah punya. Senang sungguh pembangkang merobotkan pemikiran penyokong mereka.

Diakhir entri mereka:
Apa kaitan Hamidah Osman dengan Lee Kon Yin? Tunggu dulu. Pejabat Agama Islam Batu Gajah dan Pejabat Tanah dan Galian sedang sibuk bermesyuarat sekarang tentang tanah perkuburan ini.

Tunggu selepas mereka selesai bermesyuarat.

Amboi seriusnya sehingga kaitan YB Dato Hamidah dan Lee Kon Yin pun ada dalam mesyuarat.

Itulah persepsi yang berjaya dimainkan oleh Media Perak iaitu media milik cina DAP Perak versi Melayu yang mempunyai lebih 60 kakitangannya.

Ini jawapannya dari Sungai Rapat Online:

Sebenarnya Sungai Rapat Online mengambil tanggungjawab ini kerana apa yang disebarkan oleh Media Perak adalah fitnah semata-mata. Jadi sekiranya kita tahu itu adalah fitnah terancang dari media Cina DAP tak kan kita nak diam sahaja.

Sebelum SRO terangkan secara detail mari kita lihat rentetan kejadian ini dulu

Rentetan sebenar kejadian:



Ini adalah mula-mula tanah kubor tersebut dirizabkan oleh Majlis Agama Islam Perak iaitu pada 1994

Kemudian perizaban itu dimasukkan ke mesyuarat exco atau MMK diluluskan pada 1995. Makan masa 1 tahun 7 bulan

 Kemudian rizab yang telah diluluskan oleh MMK(Mensyuarat Exco) telah diwartakan oleh Majlis Agama Islam Perak(MAIP)


Kemudian pihak MAIP perlukan tanah untuk diwakaf ke pihak lain contohnya untuk fakir miskin, anak yatim atau untuk membina hal-hal lain yang tidak berkaitan dengan kubur seperti tempat tinggal anak yatim sebab itu MAIP terpaksa tukar perizaban kepada wakaf am  dan selebihnya wakaf perkuburan dan saraan.

Faham ke Yob wakaf AM? Jika semuanya tanah kubur mana nak buat pembangunan hal-hal anak yatim, sekolah agama rakyat dan fakir miskin. Itu semua pun kena buat rizab semula juga YOB! jika tidak pemimpin cina DAP kamu complain pulak tiada kelulusan.


Inilah Yob! MAIP dapat kebenaran dari pejabat Tanah dan Daerah untuk membina penempatan fakir miskin dengan kemudahan 11 buah rumah ats sebahagian tanah perkuburan Lot 148861, bukannya nak buat projek YB Dato Hamidah seperti yang dikecoh-kecoh oleh pembangkang Yob!.

Ini pula surat kebenaran yang diperolehi oleh MAIP untuk masuk ke tanah kubur Yob! bukan nak ambik gambar masuk Media Perak atau Batu Gajah Mari Yob! tapi nak buat ukur semula sebab draf pelan perlu dikeluarkan semula untuk diwartakan semula.


Setelah draf perancangan merizabkan semula tanah kubur dan wakaf Am, draf itu akan dihantar ke pejabat Tanah dan Daerah negeri Perak untuk disusunatur kembali bagi diluluskan semula

nah ambik kau!!!
Ini semua kerja-kerja pihak berkuasa negeri iaitu pejabat Tanah dan Daerah negeri Perak untuk 
  • meluluskan cadangan membatalkan rizab terdahulu
  • Membatalkan rizab terdahulu
  • Merizab semula kawasan 10 ekar untuk tanah kubur
  • Merizabkan semula 23.48 ekar untuk tujuan persaraan
  • Merizabkan semula 30 ekar untuk Wakaf Am seperti yang dinyatakan diatas
Tidak ada satu pun rizab di atas untuk projek YB Dato Hamidah seperti yang diheboh oleh Media Perak.
Ini pula pemberitahuan mengenai pembatalan  perizaban ini dihantar ke semua yang terlibat dengan tanah kubur termasuklah salinan yang berjaya di masukkan dalam Media Perak

Proses seterusnya adalah penrizaban ini akan diluluskan oleh MMK maka prosedurnya sama juga untuk mewartakan semula semua rizab yang telah dipecahkan oleh MAIP. Kalau dulu mereka mengambil masa 1 tahun 7 bulan tapi kita tengoklah kali ini berapa lama. Lulus tetap lulus.

Jadi kesimpulannya Warta tanah perkuburan itu terpaksa dibatalkan pengwartaan  kerana tanah kubur itu akan dipecahkan rizabnya oleh Majlis Agama Islam Perak (MAIP) seperti berikut:
  1. 10 ekar untuk tanah kubur
  2. 23.48 untuk wakaf saraan
  3. 30 ekar lagi untuk Wakaf Am
Oleh itu sebagai nasihat kepada 60 staf Media Perak jika tak tahu baiklah bertanya dan selidik dahulu supaya berita yang Media Perak keluarkan adalah betul dan benar sahaja.
 
 
*Puak pembangkang ni memang bangang bila nak spin isu-isu macam ni sebab spin isu yang takde fakta..auta ade laa..kahkahkah!!
 
apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!! 

Monday, 23 July 2012

Pengakuan Farid Ismeth Berkaitan Isu DS Rosmah Mansor




Fitnah yang terus bermain di kaca mata pembangkang..Terbukti tiada ikatan antara Farid Ismeth dan DS Rosmah.


RAMAI ORANG INGIN MASUK SYURGA, TETAPI KENAPA PULAK TAKUT MATI..FIKIR-FIKIRLAH




Friday, 20 July 2012

VIDEO : Imam Mahadi the 2nd ???

Imam Mahadi muncul lagi kat Malaysia??



Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah saw.; "Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali".
Menjelang Ramadhan Al-Mubaraq...

Teman tergamam bila tengok video nie. Dah banyak blog mainkan video nie. Teman pun tak tahu nak cakap apa. Makin rosak orang-orang Melayu Islam di Malaysia ni angkara Parti Ajaran Sesat (PAS).

Dulu kata Putrajaya itu satu pembaziran...nak lelong laa..nak jual lerr bila kononnya berkuasa..tapi biasala puak-puak PAS nie..umpama " dah ludah - air lioq tu dah nak kering - sanggup jilat balik!!! "

Pulak tu keluar pulak kenyataan macam ni, nampak sangat dah terdesak nak kan undi masa pilihanraya tapi menyalahgunakan agama Islam.. Na'uzubillah..

Didoakan moga mereka ini mendapat hidayah daripada Allah S.W.T kelak. AMIINNN..



* Kalau Teman jumpa Mamat nie, Teman nak ckp yang dia nie dilahirkan di negeri benderanye berkaler Merah, bukannye Hijau!!!

apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!!

HOT!!! VIDEO ANWAR TRIAL 1998 @ Pengkhianat atau Patriot


Gema pasti berhenti, hujan pasti reda, badai pasti berlalu, segala sesuatu yang kamu lakukan ada saat akhirnya...

 

Bangsaku menilai hebatnya berkata-kata, hebatnya menyulur nista tercakup urusan kerakusan diri.  Tidak lagi..hingga kini segelintir yang harmoni hati penuh simpati kepada insan bernama Anwar Ibrahim...


CD Anwar Trial ni besorsebelah dapat dari rakan surau besorsebelah...seorang yang istikomah dalam urusan akhirat dan tak lupa nikmat dunia.  Menyusuri pandangan dan pendapat berselangseli dengan fakta dan sejarah silam Anwar Ibrahim memang masih wujud rasa kesian ke atas Anwar Ibrahim dalam bibit percakapan.  Kesian besor tengok..mcm2 besor bagi bukti namun tak jalan...

Seminggu yang lalu juga besorsebelah hulurkan cd anwar ibrahim vs china doll....dan minggu ni besorsebelah dapat pula buah tangan dari kawan besorsebelah yang berjawatan tetap dalam kerajaan.  CD ini disimpan kemas selama hampir 13 tahun.  

Dikesempatan ini, besorsebelah nak ulangtayang semula apa yang telah berlaku dan bagaimana ianya meresapi pemikiran rakyat dan sekaligus melihat kepada kezaliman dan kepincangan kerajaan Malaysia terhadap bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia.  Video ini disamping untuk meraih simpati rakyat, ia juga membuktikan bahawa apa yg Tun lakukan adalah tepat...biarlah rakyat sendiri menilai kerakusan, penipuan dan wayang yang dimainkan oleh anwar..


Besorsebelah amat pasti dan yakin, keputusan Mantan Perdana Menteri untuk memecat Timbalannya adalah berdasarkan bukti dan fakta yang amat kukuh...cuma Tun dan semua ahli-ahli Majlis Tertinggi UMNO yang tahu peristiwa pada 1 September 1998 di kediaman rasmi Perdana Menteri...TUN MAHATHIR TIDAK BOLEH MENERIMA PEMIMPIN HOMOSEK SEBAGAI PENGGANTINYA.


Untuk rekod apa yang sedang berlaku dan Allah akan membuka sikit demi sedikit kepada hambanya yang mengkhinati diri sendiri apatah lagi pada Penciptannya...


  • Sumpah laknat Datuk Eskay Abdullah - individu yang membawa sendiri Anwar Ibrahim ke bilik hotel
  • Keluarnya Zaid Ibrahim yang terpukau dengan retorika dan perjuangan Anwar
  • Saudara Salehuddin Hasim, sahabat karib Anwar di MCKK - bekas Setiausaha Agung PKR
  • Vincent Tan, taikun Cina yang membantu Anwar
  • Isteri tercintanya
  • Umi Hafilda 
  • Nalakaruppan
  • Shamsidar
  • Saiful 
  • Sukma Dermawan
  • Karpal Singh 
  • Ezam
------------------- dan ramai lagi yang menjadi saksi perilaku------YANG TAK TAHU......ADALAH MANUSIA SEPERTI DI BAWAH............


PERANGAI MANUSIA TAK PERNAH BERSYUKUR



PEMIMPIN DI MATA RAKYAT MALAYSIA
 WE LOVE U NAJIB N TUN




VIDEO : ANWAR TRIAL BY AUSTRALIA BROADCASTING CENTRE











Tuesday, 17 July 2012

VIDEO : Lagi Artis Dengan Pas Sebab "Nak Ke SYORRGA" !!!


ASTAGFIRULLAH....
Apa laa nak jadi dengan doktrin Parti Ajaran Sesat (PAS) kat Malaysia nie??


Makin hari makin ramai artis kat Malaysia nie join Pas dengan alasan "nak masuk Syorgaa!!"

Ni ada lagi sorang minah artis nie, Yatt Hamzah. Baru dua tiga bulan bertudung..(Alhamdulillah). Tapi entah dimana silap didikan dan asuhannya, maka terjerumuslah ke dalam kancah parti politik sesat ajaran PAS. Maka akan di mulia kan lah pada suatu masa nanti oleh puak-puak PAS nie macam artis-artis lain tue.

Teman idak ler nak buat cerita yop!! Tengok video kat bawah nie, pengakuan dia sendiri tau.. cer kome tengok kat minit 1:38 - "Saya ingin ke Syurga".


Biodata 'Ahli Baru Syorrga' lebih kurang macam nie :

NAMA SEBENAR: Haryati Hamzah
NAMA GLAMER : Yatt Hamzah
TARIKH LAHIR: 13 April 1980
TEMPAT LAHIR: Muar, Johor
STATUS: Berkahwin
SUAMI: Abdul Mutalib Abdul Shukor
ANAK: Suci Hanania Malika, 2
PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Muda Kepujian Komunikasi Massa & Pengajian Media UiTM, Shah Alam
KERJAYA: Model, pelakon dan pengacara (RTM1: Rancangan Interaktif Sukan setiap Selasa jam 12.00 - 1.00 malam, RTM2 : Sajian Bayu dan 4C (Cergas, Cantik, Ceria & Citarasa), TV9 : Rancangan bual bicara santai Nasi lemak Kopi O.

ANTARA DRAMA: Nasi Lemak Kukus, Rencong, Kaber Hero Kaber Zero, Hidayah, Bella, Ritma Kolej, Rendang Raya Mak Tijah, Ular Emas, Man Pos Masuk Kampung, Madu 1,2,3, Hijab Kekasih, Maya Helena, Pak Su Man, Issandra, Amanah Karmila, Kaber Hero, Kaber Zero, Dunia Baru, Nasi Lemak Lebaran, Memoir Seorang Lelaki, Tentangan Maut, Kasih Alia & Siti Mariam

FILEM: Impak Maksima dan Kecoh Betul
PROGRAM: Joran Ria, Smart G, 4C, Selamat Pagi Malaysia, Nasi Lemak Kopi `O', My Share Power, Karpet Merah Festival Filem Malaysia Ke-21, Pop Kuiz dan terbaru, Malar Segar.

*Menteri yang ada sangkut paut dengan TV kat Malaysia nie standby la yer..mane tau ada lagi bakal 'Ahli Syorrgaa' dalam RTM tu..hahaha..

TQ to sumber : azmykelanajaya


apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!!

Monday, 16 July 2012

SEGMEN KANTOI BODOH: Wartawan Malaysiakini = Wartawan PKR!!!

Portal Malaysiakini dah kantoi bodoh sebab kononnya nak jadi portal yg bebas n adil, boleh kutuk semua pihak termasuk Pembangkang..

Tapi akhirnya, kantoi jugak sebab depa punya reporter jugak merupakan reporter rasmi PKR.hahaha..

Citer dia macam nie ;

Bukti Malaysiakini Adalah Media Rasmi PKR.

Dua hari lepas heboh pasal wartawan Malaysiakini buat fitnah on the spot terhadap wartawan kanan Utusan.

Apa yang dinyatakan oleh Datuk Zaini memang benar iaitu pembangkang menggunakan kaedah SPIN dalam penyebaran berita mereka.

Untuk yang baru mengikuti berita ini, nama wartawan yang buat fitnah tersebut adalah Ahmad Fadhli KC.



Fadhli KC merupakan seorang wartawan Suara Keadilan.




Jadi tidak hairanlah kenapa Malaysiakini sekarang ini menyebarkan fitnah-fitnah bagi pihak PKR.

TQ to sumber :  mymassa




apapun:
PAS PISS PUSS BODOH
DAP BANGANG
PKR GAMPANG!!!!!!

Saturday, 14 July 2012

PAS dah kena gelak dah...!!!

Himpunan OREN...PAS nak test market tapi...tak menjadi?Apa sudah jadik...?

Himpunan OREN yang dikatakan akan mengumpulkan 100 ribu orang rupa-rupanya seribu pun tak sampai..kebanyakannya yang dikhabarkan bukanlah peneroka felda tetapi juak-juak PAS yang hadir...apa ni bro Mazlan,lu ingat peneroka ni semuanya mangkuk tingkat macam lu ke?Sudah-sudah la tu bro lu nak sabotaj Felda, gua tau lu ni pun spesis gila kuasa jugak.Mana lu belajar?ooo...gua tau lu belajar ngan @*#% bengkok le ni...lu amal kan le bro..chimpenzi pun gelak kat lu...lu tau tak....




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...